یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ایران خودرو برای خودروی پژو پارس که فاقد استانداردهای 85 گانه است تا نیمه اسفند امسال مجوز تولید دارد و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد.

رییس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان گفت:

اکونگار نوشت: رییس فراکسیون کارگری مجلس گفت: از آنجایی که دولت خودش بزرگترین کارفرما است، دخالت‌های مستقیم در بحث حقوق و دستمزد دارد که این موضوع به ضرر کارگران تمام شده است.

یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: آنچه که از شواهد پیداست، به نظر من نشان‌دهنده این است که خودروها با تقاضایی که در بازار پیش‌بینی شده، سازگار نیست.

باشگاه خبرنگاران نوشت: این روزها خبر افزایش قیمت بلیت هواپیما نقل همه محافل شده است. بلیتی که برای خرید آن بسیاری از مسافران باید حداقل از دو هفته قبل به فکر خرید بلیت باشند تا شاید بتوانند بلیتی با نرخ مصوب پیدا کنند.

جریان نو نوشت: خرید ماهانه 2 کیلو گوشت خورشتی گوسفندی با قیمتی در حدود یک میلیون تومان که در برخی خانواده‌ها بسیار معمول است، نیمی از حقوق ماهانه یک کارگر است.

فارس نوشت: هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری و در جمع خبرنگاران گفت: مصوبه افزایش سن بازنشستگی در بررسی‌های صورت گرفته خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و مورد تایید قرار گرفت.

مشتریان حقیقی و حقوقی، صاحبان مشاغل و کسب و کار می‌توانند با حداقل سه ماه سپرده‌گذاری در شعب بانک صادرات ایران، به میزان 250 درصد معدل موجودی در قالب طرح جدید «تیمچه»، تسهیلات سه ماهه دریافت کنند.

تسنیم نوشت: همزمان با اعلام سیاست‌های جدید بانک مرکزی در حوزه طلا و سکه، قیمت ها نزولی شد تا جایی که طبق اعلام فعالان بازار قیمت سکه 2 میلیون تومان کاهش یافت و احتمال کاهش بیشتر هم وجود دارد.

ایسنا نوشت: شرکت آلمانی «منصوری» (Mansory) که متخصص تیونینگ خودروهای سوپراسپورت است به تازگی چند تصویر مفهومی از یک خودروی پرنده لوکس به نام «ایمپاور» (Empower) منتشر کرده است.

تسنیم نوشت: مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: اولین جلسه حراج شمش طلا به شکل حراج حضوری در روز چهارشنبه انجام می‌شود.

ایسنا نوشت: رئیس سازمان توسعه تجارت از ابلاغ مصوبه واردات خودروهای برقی با پیگیری‌های وزارت صمت خبر داده و اعلام کرد که سقف قیمتی برای خودروهای برقی برداشته شده است.

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی خودرو در گفت و گو با خبر آنلاین از گرانی های اخیر و چشم انداز آینده بازار خودرو، سخن گفت.

در راستای مدیریت بازار سکه و طلا، از امروز بانک مرکزی تمام‌سکه جدیدِ بدون تاریخ ضرب کرد که به بازار عرضه می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه از افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولت خبر داد.

رییس کل اسبق بانک مرکزی معتقد است برنامه هفتم توسعه با هدف اجرا نوشته نشده است. او در گفتگویی مفصل با خبرگزاری خبرآنلاین، هم درباره پشت‌پرده‌ی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز توضیح داد و هم تعریف کرد چگونه پرونده‌ی بدهی 5 میلیارد تومانی فاضل خداداد به بانک صادرات به پرونده‌ای 123 میلیارد تومانی یا به قول وی 1230 میلیارد ریالی بدل شد.