یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

قیمت طلا و سکه در بازار تهران افزایش یافت.

اقتصادآنلاین نوشت: بر این اساس قیمت پژو 405 GLX دوگانه سوز صفر، 410 میلیون تومان قیمت خورده است.

تسنیم نوشت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که ابتدای آذرماه بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و پلیس راهور فراجا به‌امضا رسید، مقرر شد تا حداکثر دوماه بعد (ابتدای بهمن‌ماه) ثبت درخواست کارت سوخت آنلاین شود.

وزیر صمت گفت: مشکلی در خصوص واردات خوردوهای دسته دوم به کشور نداریم و این مهم به زودی اجرا می‌شود.

اقتصادآنلاین نوشت: قیمت جدید دام زنده در میادین روز اعلام شد.

دنیای اقتصاد نوشت: در حالی که برخی فعالان صنعت خودرو امید چندانی به اجرایی شدن طرح فروش 120‌هزار دستگاه از محصولات ایران‌خودرو و سایپا در حاشیه بازار را ندارند اما وزارت صمت همچنان این پرونده را باز گذاشته است و اجرای آن را محتمل می‌داند.

کیهان نوشت: متأسفانه سازمان آب تنها روش صرفه‌جویی در آب را قراردادن یک جسم حجیم مثل آجر در فلاش تانک دستشویی و استفاده از سردوشی مناسب در حمام می‌دانند! اما نمی‌دانند که با کم کردن عمدی فشار آب و تشویق مردم به استفاده از پمپ آب چقدر باعث افزایش مصرف بی‌رویه آب می‌شوند.

ایسنا نوشت: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه علی‌رغم کاهش قیمت‌ها در بازار طلای جهانی، نوسانات افزایشی در بازار ارز داخل، روند بازار سکه و طلا را صعودی کرد، گفت: با این حال، رکود بر بازار سکه و طلا حاکم شده و افزایش قابل توجه قیمت سکه و طلا هم منجر به ایجاد تقاضا در این بازار نشد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن، می‌گوید: ما کماکان تورم را در بازار مسکن داریم؛ کمااین‌که امروز براساس آنچه که رصد کردیم، طی 10، 15 روز گذشته مصالح ساختمانی با افزایش قیمت مواجه شدند.

تجارت نیوز نوشت: قیمت دلار در هفته سوم دی با افزایش در کانال 51 هزار تومانی قرار گرفت. دلار بعد از شروع درگیری میان اسرائیل و حماس وارد کریدور 50 هزار تومانی شده بود و سیاست‌گذار تلاش می‌کرد با ارزپاشی این منطقه را حفظ کند. اکنون اما اخبار نامساعد این اسکناس را افزایشی کرده و معامله‌گران روند دلار را صعودی پیش‌بینی می‌کنند.

ایلنا نوشت: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: هر از چندگاهی شایعاتی درباره بستر دریاچه ارومیه در فضای مجازی بزرگ‌نمایی می‌شود، طبق پیگیری‌ها تا جایی که بنده اطلاع دارم چینی‌ها در بستر دریاچه ارومیه مشغول فعالیت نیستند و اصلا دریاچه ارومیه فاقد لیتیوم است که چینی‌ها و یا هر شرکت دیگری بخواهد آن را استحصال کند.

تسنیم نوشت: تا 20 دیماه امسال 94 درصد از متقاضیان واجد شرایط تسهیلات مسکن موفق به انعقاد قرارداد با بانک ها شدند و فقط 6 درصد در صف هستند.

اقتصاد نیوز نوشت: بورس تهران در جریان معاملات این هفته با افزایش 4 درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و کاهش 50 درصدی خروج جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل و هم‌وزن بورس تهران اندکی بالاتر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.

ایلنا نوشت: بنا به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مصرف گاز کارخانه‌های سیمان کشور در زمستان به 6 میلیون مترمکعب در روز کاهش یافته به طوری که 70 درصد تولید سیمان کشور اکنون با سوخت مازوت پیش می‌رود.

تسنیم نوشت: نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه دوشنبه 25دی ماه 1402 اولین جلسه کمیته مزد برگزار می شود گفت: وزارت اقتصاد در قالب دو مدل، اجرای مزد منطقه ای برای 1403 را مطرح کرده است.

ایرنا نوشت: در واکنش به برخی گزارش ها مبنی بر اختلال در واریز یارانه دی ماه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد یارانه نقدی دی‌ماه طبق روال ماه‌های گذشته در تاریخ مقرر (20هرماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و اختلالی وجود نداشت.