یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به افزایش تعداد پروانه‌های ساختمانی در تهران گفت: برخی سازندگان و فروشندگان به دلیل رکود ایجاد شده واحدهای خود را زیر قیمت به فروش می‌رسانند اما به اعتقاد من رونق ساخت‌وساز، رونق معاملات و ثبات قیمت‌ها باید همزمان باشد. در غیر این صورت ممکن است تعادل بازار مسکن به هم بخورد.

در میان خبرهای ورود برندهای مختلف چینی و تعداد کمی خودروساز کره‌ای و ژاپنی، ورود فولکس واگن، بزرگترین خودروساز جهان به ایران می‌تواند بسیار جذاب و جالب باشد. طبق شنیده‌ها و اخبار منتشر شده، فولکس واگن قرار است با یک محصول برقی به نام ID.4 به بازار ایران برگردد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: طی یک‌سال گذشته ثبات نسبی بر بازار ارز حاکم بوده؛ بنابراین افزایش نرخ ارز در شرایط فعلی از نظر اقتصادی منطقی ندارد؛ چون دسترسی به منابع ارزی نسبت به گذشته بهتر شده و نوسانات ارزی در دامنه محدود کنترل شده است.

در 7 ژانویه، دانگ فنگ Nammi 01 EV خود را با محدوده قیمتی بین 10400 تا 14600 دلار آمریکا عرضه کرد. خودرویی که با توجه به امکانات و ظاهر و قیمت اقتصادی‌اش، می‌توانست جایگزین خوبی برای پژو 207 ایران خودرو باشد!

ایسنا نوشت: کلیه کارفرمایان و واحدهای مشمول قانون کار باید امسال حداقل 10 میلیون و 600 هزار تومان و حداکثر 15 میلیون و 900 هزار تومان عیدی و پاداش پایان سال به کارگران خود پرداخت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 از مصوبه این کمیسیون برای افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده خبر داد.

اقتصادنیوز نوشت: کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال ران نوینر، در اظهارنظری جدید اعلام کرد: برخلاف تصور اکثریت کارشناسان، تأیید ETF بیت‌کوین موجب افت چشمگیر قیمت بیت‌کوین و در ادامه سایر آلت‌کوین‌ها خواهد شد.

اسنپ سفرهای خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه پزشکی نوین» که برای درمان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر تهران مراجعه می‌کنند تا پایان سال 1402 رایگان کرد.

تجارت‌نیوز نوشت: قیمت دلار در دومین روز هفته با افزایش محدود 100 تومانی همراه شد. با وجود کاهش قیمت در روز گذشته، دلار همچنان بالای محدوده معاملاتی قبل از حادثه تروریستی کرمان قرار دارد. برخی معامله‌گران، قیمت فعلی را محدوده معاملاتی جدید اسکناس دلار می‌دانند و معتقدند رشد پلکانی دلار از همین منطقه شکل می‌گیرد.

تسنیم نوشت: اخیرا طبق ضوابط جدید ارزی بانک مرکزی که در تاریخ 7 دی ماه سال 1402 ابلاغ شد، شروطی برای واردات طلا از جمله واردات به صورت شمش همچنین منوط شدن آن به تحویل، عرضه و فروش در بستر مرکز مبادله ارز و طلای ایران لحاظ شده است.

ایسنا نوشت: دبیر انجمن قطعه‌سازان درباره اصلاح نحوه قیمت‌گذاری خودرو از سوی وزارت صمت و شورای رقابت توضیح داد: با اجرایی شدن این تصمیم مردم پس از سال‌ها این امکان را پیدا می‌کنند که مجددا خودرو را از در کارخانه و با قیمتی مناسب نسبت به بازاری که مبتلا به واسطه‌گری است، خریداری کنند.

عصرایران نوشت: خودروسازان بم که از زیر مجموعه های شرکت کرمان خودرو است با تولید خودرو BAC X3 PRO رقیب جدی برای پژو 207 اتوماتیک ایران خودرو معرفی کرد.

تجارت‌نیوز نوشت: مهاجرت سرمایه انسانی لزوما با جابه‌جایی فیزیکی صورت نمی‌گیرد. برخی در کشور هستند، اما به صورت دورکاری برای کشورهای دیگر کار می‌کنند. وضعیتی که از آن به عنوان مهاجرت مجازی یاد می‌شود. رصدخانه مهاجرت ایران نوشته که این امر می‌تواند زنگ خطری برای کارفرمایان ایرانی در از دست دادن نیروی کار متخصصی باشد که مهاجر نیست، اما برای کارفرمای ایرانی هم کار نمی‌کند.

اکونگار نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که عرضه مرغ در میادین میوه و تره‌بار به صورت اندک و قطره‌چکانی انجام می‌شود.

همشهری‌انلاین نوشت: تنها چند ماه پس از رونمایی رسمی سیتروئن از کمپر الهام گرفته از مدل کلاسیک خود، یک ون کمپر دیگر سیتروئن برای استفاده‌های خیابانی رونمایی می‌شود.

ایسنا نوشت: ابزار رصد مالی بلومبرگ نشان می‌دهد ارزهای لبنان و آرژانتین در سال میلادی گذشته، بزرگترین کاهش ارزش را در برابر دلار آمریکا تجربه کردند.