یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت‌نیوز نوشت: قیمت دلار از ابتدای امسال فریز شده است. طی این مدت، سیاست‌گذار با استفاده از ارزپاشی به واسطه فروش نفت، توانسته قیمت این اسکناس را مهار کند. اما آیا با نزدیک شدن به پایان سال، همچنان سیاست‌گذار توانایی کنترل بازار ارز را دارد؟

دیجی‌کالا به تازگی از جدیدترین روش فروش آنلاین خود با نام «ببین و بخر!» رونمایی کرده است. روشی که از طریق آن کاربران می‌توانند با کمک ویدیوها و لایوهای منتشر شده در وب‌سایت دیجی‌کالا و تعامل با فروشندگان و کارشناسان، با آگاهی بیشتر کالای موردنظر خود را انتخاب کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیشنهاد دولت برای متوسط افزایش حقوق 18 درصد بود؛ بحث‌های مفصلی که در کمیسیون انجام و نظرات نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس اخذ شد که در نهایت با توجه به تورم فعلی و تورم احتمالی سال آینده به 25 درصد رسیدیم.

شرکت تپسی با گذشت بیش از یک سال از شروع به کار «سرویس بین‌شهری»، گزارشی از عملکرد این محصول، به همراه نکات جالب توجه سالانه منتشر کرده است.

گسترش نیوز نوشت: بادیگاردها بسته به تخصص و مهارت، ماهانه مبلغی بین 20 الی 50 میلیون تومان درآمد دارند که البته باید گفت که بیشتر این افراد پول جان خود را دریافت می‌کنند.

فارس نوشت: معاون امور رفاهی وزیر تعاون جزئیات حمایت بیشتر دولت از کودکان شیرخوار و مادران باردار را تشریح کرد.

ولی‌الله سیف رییس کل اسبق بانک مرکزی معتقد است اقتصاد ایران در وضعیتی نیست که بتوان تا پنج سال آتی را در آن پیش‌بینی کرد. در قسمت اول مصاحبه وی دقیقا" درباره‌ی معنا و مفهوم پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد توضیحاتی را ارائه کرد و توضیح داد سیاستگذار از چه طریقی قادر است این مهم را محقق نماید.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

مدیر کل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: از خودروهای لوکس و گران قیمت تاکنون هزار و 300 میلیارد تومان مالیات وصول و به حساب خزانه واریز شده و برای سال 1402 نیز دو هزار و 800 میلیارد تومان مالیات خودروهای لوکس محاسبه شده است.

تسنیم نوشت: وزیر اقتصاد درباره اعطای سهام به متولدین سال 1402 گفت: با سازمان برنامه و بودجه مذاکره می‌کنیم که این سهام برای متولدین 1402 هم داده شود.

مهر نوشت: رصد قیمت برخی کالاهای اساسی از دهم تا هفدهم دی 1402 در بعضی فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شد.

اقتصادآنلاین نوشت: بررسی تغییرات قیمت محصولات ایران خودرو حاکی از ریزش شدید قیمت خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه است.

ایلنا نوشت: حسن صادقی می‌گوید: طرح افزایش 18 درصد حقوق شاغلان دولت نشان می‌دهد که مجلس و دولت نیز اغلب نرخی در همین حدود را برای افزایش حقوق کارگران می‌پسندند.

دنیای اقتصاد نوشت: میانگین اجاره‌بهای پیشنهادی موجرها در 22 منطقه تهران، در فایل‌های کنونی موجود در بازار، براساس «منتخبی از محله‌های هر منطقه»، رقمی در حدود 20 تا 22 میلیون تومان در ماه برای واحد مسکونی با میانگین مساحت 85 مترمربع است.

آیرودینامیک خودرو همیشه مهم بوده است. با تبدیل شدن خودروهای برقی به بخش قابل توجهی از خودروهای جدید، خودروسازان در تلاش هستند تا حد ممکن آیرودینامیک را بهبود بخشند تا برد را به حداکثر برسانند. چندین دهه است که شرکت‌ها روی کاهش ضرایب درگ کار می‌کنند. کانسپت AVT، تلاش بی ام و برای به نمایش گذاشتن نمای بیرونی آیرودینامیک‌تر در سال 1981 بود.

شرق نوشت: دیوان عدالت اداری با شکایت‌های مکرر شرکت‌های هواپیمایی و انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های مسافربری، رأی به ابطال نرخ‌گذاری دستوری بلیت هواپیما داده است.