یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

دنیای اقتصاد نوشت: حجم معاملات خرید مسکن در شهر تهران در هر ماه، هم‌اکنون نسبت به نیمه اول دهه 90 و قبل از شروع جهش قیمت‌ها، بیش از 70‌درصد افت کرده و از متوسط ماهانه 12 تا 13‌هزار فقره، در حال حاضر به حدود 3‌هزار واحد مسکونی رسیده است.

پیشرفت آخرین دستاورد دانگ فنگ در مقایسه با مدل H30 کراسی که در ایران حضور داشت و تولید می‌شد، در نوع خود جالب و قابل توجه است

ایسنا نوشت: در حالیکه برخی رسانه‌ها موافقت شورای رقابت با آزاد شدن قیمت خودروهای مازادِ تولیدِ تعهدات خودروسازان را مطرح کردند، اما سخنگوی شورا این موضوع را رد کرده و به صراحت اعلام کرد که تاکید ما بر افزایش تولید و به‌تبع آن افزایش عرضه خواهد بود که طبیعتاً منجر به کاهش قیمت خواهد شد و هیچ صحبتی از اینکه قیمت خودرویی که تولید بالا دارد، آزاد و افزایشی شود، به هیچ عنوان مطرح نیست.

بررسی روند بازار ارز و سکه طی 24 ساعت گذشته، از ریزش قیمت‌ها حکایت دارد.

سخنگوی شورای رقابت گفت: در مصوبه اخیر شورای رقابت بنا شد تا به خودروسازان اجازه داده شود در صورت افزایش تولید بتوانند خودروهای مازاد از برنامه تولید را با قیمت جدید عرضه کنند.

تسنیم نوشت: براساس پیش بینی ها تداوم روند کاهشی نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی نشانگر تداوم روند کاهشی نرخ تورم در ماه های آتی است.

ایسنا نوشت: در حالی‌که در جلسه معاون وزیر صمت، قطعه‌سازان و خودروسازان در جهت توقف زیان‌دهی دو خودروساز بزرگ تصمیم گرفته شد که وزارت صمت شرایطی فراهم آورد تا 120 هزار دستگاه خودرو از محصولات مازادِ تعهدات سامانه یکپارچه را در حاشیه بازار با نرخ پنج درصد کمتر از نرخ بازار عرضه کنند، پس از گذشت یکماه از جلسه مذکور، هنوز وزارت صمت مجوزی صادر نکرده؛ ضمن اینکه شورای رقابت نیز به صراحت اعلام...

جهان صنعت نوشت: زمان واریز عیدی بازنشستگان 1402 اعلام شد. بر اساس جدیدترین اخبار بازنشستگان درخواست افزایش عیدی کارگران بازنشسته نیز در این روزها صادر شده است که تصمیم‌گری درباره آن به عهده سازمان تامین اجتماعی است.

ایرنا نوشت: رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه روند تخفیف ایران به چین در فروش نفت در سال گذشته کاهشی بوده است، گفت: خبرسازی‌ها تاثیری در فروش نفت ایران ندارد و با توجه به تحریم‌ها، الان صادرات نفت کشورمان در شرایط حداکثری قرار دارد.

تسنیم نوشت: دبیر انجمن قطعه سازان از مصوبه فروش 120 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال با قیمت 5 درصد زیر حاشیه بازار خبر داد وگفت: با وجود موافقت معاون اول هنوز این مصوبه اجرا نشده است.

تسنیم نوشت: سخنگوی شورای رقابت با اشاره به اینکه اختیارات شورای رقابت قابل واگذاری نیست، و همچنان بازار خودرو انحصاری است، گفت: مسئول تنظیم بازار خودرو شورای رقابت است و فقط تنظیم‌گر فنی بازار خودرو وزارت صمت است و در حوزه اجرا اختیارات بیشتری پیدا کرده است.

اکونگار نوشت: رییس انجمن داروسازان با تاکید بر مشکل جدی تامین نقدینگی برای داروخانه‌داران گفت: 40درصد داروخانه‌ها در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

تجارت نیوزنوشت: داده‌های رسمی مرکز آمار حاکی از آن است که در طول 27 ماه فعالیت دولت ابراهیم رئیسی، قیمت گوجه فرنگی 319 درصد رشد داشته است. این محصول همچنین رکورددار تورم در آذر 1402 شناخته می‌شود.

رییس اتحادیه صنف قنادان تهران گفت: حجم فروش شیرینی کاهش داشته و بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان تولید و فروش شیرینی بین سی تا چهل درصد کم شده است.

تسنیم نوشت: نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به 13 دی ماه با کاهش نسبت به هفته قبل از آن به 23.43 درصد رسید.

دیجی‌کالا پرایز، یک رقابت جهانی در زمینه طراحی است که با همکاری با بسته‌ها (تنها رویداد بین‌المللی دیزاین بسته‌بندی ایران) برگزار می‌شود. این رقابت با هدف ایجاد بستری برای نوآوری و خلاقیت افراد در حوزه دیزاین، در هر دوره مسائل و موضوعات مختلفی را انتخاب خواهد کرد.