یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: سخنگوی سازمان امور مالیاتی از تمهیدات این سازمان برای اتصال طلافروشان به سامانه مودیان برای ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیکی خبر داد.

روزیاتو نوشت: مفسران چه در داخل و چه خارج از صنعت ارزهای دیجیتال پیش‌بینی‌های مختلفی از قیمت بیت کوین در سال 2024 ارائه کرده‌اند که از 60 هزار تا 500 هزار دلار متغییر است.

گزارش‌ها از روند بازار خودرو در طول یک هفته گذشته، از افزایش 4 تا 35 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار حکایت دارد.

اقتصادآنلاین نوشت: از دستاوردهای قابل توجه امارات، در سال 2023 تجارت بوده است. در 12 ماه گذشته، تجارت به محرک رکورددار رشد، ستون سیاست اقتصادی، محور روابط خارجی بالاخص در کاپ 28 که اخیرا برگزار شد، به یک جبهه جدید در نبرد با تغییرات آب و هوایی تبدیل شده است

اقتصاد آنلاین نوشت: هیئت رئیسه اتاق بازرگانی در یک تصمیم جمعی طی یک نامه حقوقی به عباس علی آبادی وزیر صمت و رئیس شورای عالی نظارت بر اتاق ایران به صراحت اعلام کردند که به دلایل مختلف، تصمیم 4 عضو دولتی شورا قانونی نیست.

ایسنا نوشت: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از تغییرات قابل توجه قیمت‌ها در بازار سکه و طلا در پی نوسان افزایشی نرخ ارز در بازارهای داخلی طی یک هفته اخیر خبر داد و گفت: باتوجه به شرایط رکود بازار سکه و طلا که از ابتدای سال بر این بازار حاکم شده بود، در روزهای پایانی این هفته کمی تکان خورد.

حباب سکه تمام بهار آزادی در آخرین روز هفته از پنج میلیون و هفتصد هزار تومان عبور کرد.

ایرنا نوشت: خاتمه دادن به صف وام ازدواج در ماه‌های اخیر یکی از الزامات و دستور رئیس جمهوری به بانک مرکزی بود و در همین راستا بانک مرکزی برای تسریع در فرایند اعطای تسهیلات ازدواج و برچیدن صف تا پایان اسفندماه دو بانک قرض الحسنه در کشور را مکلف کرد 125 هزار میلیارد تومان اعتباری برای این امر اختصاص دهند.

اقتصاد نیوز نوشت: دی ماه 1402 نیز به نیمه رسید و بازار بورس اوراق بهادار سردتر از سال‌های گذشته در حال سپری‌کردن روزهای معاملاتی خود است.

فرهاد احتشام‌زاد در گفتگو با کافه خبر خبرآنلاین؛ فهرست پرداخت‌هایی که واردکننده‌ی خودرو مکلف به انجام آن است را تشریح کرد. وی در توضیح این مطلب افزود: این یکی از موضوعاتی است که سازمان‌های مختلف دچار استنباط‌های مختلف از آن هستند.

تسنیم نوشت: قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: بعد از حذف ارز ترجیحی و نبود سرمایه در گردش کافی برای تامین نهاده، تولیدکنندگان گوشت مجبور شدند تا 6 میلیون دام را اضافه بر نیاز مصرفی در اختیار کشتارگاه قرار دهند و از دی ماه سال قبل در حوزه گوشت دچار مشکل شدیم.

زومیت نوشت: تسلا بیش از 1.62 میلیون خودرو فروخته‌شده در چین را برای حل مشکلی در سیستم اتوپایلت، فراخوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رییس سازمان توسعه تجارت از تمدید 24 ساعته ثبت‌نام 12 مدل خودروی خارجی خبر داد.

اقتصادآنلاین نوشت: بانک مرکزی در شرایطی صحبت از رفع تعهد ارزی صادرکنندگان به عراق و افغانستان با ریال آفشور خبر می‌دهد که هنوز هم جزئیات دقیق یا آیین‌نامه آن را تشریح نکرده و مشخص نیست با چه ساز و کاری قرار است که این مکانیزم برای ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان عملیاتی شود؛ هر چند برخی گمانه‌زنی‌ها خبر از پذیرفتن صادرات ریالی از سوی دولت بعد از حدود 5 سال حکایت دارد.

همشهری نوشت: صندوق بین المللی پول برای اقتصاد ایران در سال جدید میلادی، 8 چشم انداز مثبت پیش‌بینی کرده که از جمله آنها می‌توان به رشد اقتصاد، کاهش تورم و افزایش صادرات اشاره کرد.

ایسنا نوشت: بر اساس نامه وزیر صمت به هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران، شکایت حسین سلاح‌ورزی رد شد و انتخابات برای تعیین رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران در موعد مقرر برگزار خواهد شد.