شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصاد نیوز نوشت: آمار منتشر شده رشد اقتصاد ایران توسط دو نهاد رسمی دارای مغایرت های زیادی با یکدیگر است.

تسنیم نوشت: در حالی که چند روز است خبرها درباره تعطیلی طلافروشی ها جنجالی شده، رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرد که عمده طلا فروشان در تهران امروز فروشگاه‌های خود را باز کردند.

زومیت نوشت: شرکت چینی BYD مجوز آزمایش رانندگی خودکار سطح سه را در جاده‌های چین دریافت کرد؛ البته به‌صورت مشروط.

ایسنا نوشت: به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، حداقل 40 درصد اقتصاد از مالیات ارزش افزوده معاف است و افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده 0.6 درصد تورم را افزایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: تمام خدمات مربوط به انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث به شرط اینکه از طریق بازار سرمایه صورت گیرد رایگان خواهد بود.

تسنیم نوشت: در حالی طبق آمار گمرک تاکنون بیش از 4300 خودرو وارد کشور شده ولی خبرهای دریافتی تسنیم حاکی است، از این میزان تعداد بسیاری کمی تاکنون شماره‌گذاری و تحویل مشتری شده و تقریبا می‌توان گفت، روند شماره‌گذاری و تحویل خودروهای وارداتی متوقف است.

ایلنا نوشت: نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه اجاره ساعتی و روزانه خانه ممنوع و انجام آن تخلف است، اظهار داشت: در مشاوران املاک این اجاره‌ها انجام نمی‌شود و اساسا غیرقانونی است و تعریفی برای اجاره ساعتی اصلا وجود ندارد. تنها خانه‌هایی برای اجاره روزانه مجاز هستند که زیر نظر قوانین هتل‌داری و بوم‌گردی و حائز شرایط استاندارد تعریف شده در آن صنف باشند.

دیجیاتو نوشت: به گزارش De.FI، در سال جاری میلادی هکرها حدود 2 میلیارد دلار ارز دیجیتال را در ده‌ها حمله سایبری به سرقت برده‌اند. با وجود حجم بالای حمله‌های هکری، داده‌ها نشان می‌دهد که برای اولین‌بار از سال 2020 روند هک ارزهای دیجیتال نزولی شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس، از غرفه گروه بهمن در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته بازدید کرد.

شرکت بهمن دیزل جایزه نشان اقتصاد مقاومتی استان قزوین را کسب کرد.

استفاده از ویدئوهای آموزشی مرور و رفع اشکال پایه‌های هفتم تا نهم رایگان شد.

تجارت نیوز نوشت: یک کارشناس بازار خودرو گفت: در حال حاضر به دلیل عرضه قطره چکانی خودرو از سوی کارخانجات به بازار، قیمت با رشد 5 درصدی مواجه بوده و با ادامه این روند، تا شب عید پیش‌بینی می‌شود که قیمت ده درصد بالا رود.

ثبت‌نام نخستین کارت هوشمند با امکان سرمایه‌گذاری و پرداخت سود روزشمار 23 تا 26 درصد آغاز شد.

اقتصاد آنلاین نوشت: در حالی که در ایران نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور به 45.5 درصد رسیده، تصویری از منوی یک رستوران در کشور ژاپن، نگاه‌ها در فضای مجازی را به خود جلب کرده است.

ایسنا نوشت: بیت‌کوین با نزدیک شدن به مهلت اعلام شده کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای تایید پرونده‌های صندوق قابل معامله در بورس، چهار درصد سقوط کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از به روز رسانی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان خبر داد و گفت: ممکن است افراد بین دهک‌های درآمدی بر اساس آزمون وسع جابجا شوند اما در دولت اراده‌ایی برای کاهش تعداد یارانه بگیران وجود ندارد.