شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

زومیت نوشت: شیائومی می‌گوید خودروی SU7 عملکرد بهتر از پورشه دارد و از فناوری بیشتری نسبت به تسلا استفاده می‌کند.

ایسنا نوشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا قبل از پایان سال، 31 هزار نفری که برای واردات خودرو ثبت‌نام کرده بودند تعیین تکلیف می‌شوند، گفت: تاخیری در واردات خودرو نیست و اکنون سامانه‌ها برقرار شده و تعداد زیادی از متقاضیان خودرو دریافت کرده‌اند، عده‌ای هم در مسیر شماره‌گذاری هستند و بقیه هم تا چند ماه آینده خودرو تحویل می‌گیرند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: طرح ریال برون مرزی یا آف شور (Offshore) ماه‌های زیادی است که در بانک مرکزی در حال بررسی است و با اجرایی شدن آن درخواست صادرکنندگان برای صادرات ریالی به افغانستان یا عراق حل می‌شود و می‌توانند با ریال برون مرزی رفع تعهدات کنند.

اقتصادآنلاین نوشت: فعال بازار طلا پیش بینی کرد قیمت طلا افزایشی شود.

تسنیم نوشت: رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی 50 هزار و 500 نفر از معلمان بازنشسته اعمال شد.

اقتصادآنلاین نوشت: قیمت خودرو دنا صفر از ابتدای سال ریزش سنگینی را ثبت کرده است.

ایسنا نوشت: رئیس کمیته مزد شورای عالی کار با بیان اینکه فرایند تعیین دستمزد کارگران با حقوق کارمندان متفاوت است، گفت: در صورتی که تلاش بر این است دستمزد کارگران به حقوق کارمندان گره زده شود، از نمایندگان مجلس می‌خواهیم درصد حقوق کارمندان برای سال آینده را به اندازه تورم افزایش دهند تا این افزایش شامل حال کارگران نیز شود.

ایرنا نوشت: گزارش‌های منتشرشده مؤسسات مالی، در تابستان بیانگر این بود که تعداد زیادی از کشورها در «مراحل پیشرفته» طراحی ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند.

ایسنا نوشت: محسن باقری رئیس کمیته مزد شورای عالی کار با بیان اینکه نباید فرایند تعیین دستمزد کارگران را به حقوق کارمندان گره بزنیم، گفت: در صورتی که تلاش بر این است که تعیین دستمزد کارگران به حقوق کارمندان گره بخورد، از مجلس انتظار داریم به اندازه تورم حقوق کارمندان و کارکنان دولت را افزایش دهد تا این افزایش شامل حال کارگران نیز بشود.

بیمه ملت در جدیدترین طرح جشنواره‌ای، بیمه نامه‌های آتش‌سوزی خود را با تخفیف 45 درصدی ارائه می‌کند.

ایسنا نوشت: قیمت برنج تایلندی به دلیل تقاضای قوی و نگرانی‌های تداوم عرضه به بالاترین حد خود در 15 سال اخیر رسید.

ایلنا نوشت: به گفته رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران ارتقای روابط ایران و عربستان از سطوح اولیه کنونی در شرایطی که این کشور مسیر توسعه اقتصاد غیرنفتی را پیش گرفته می‌تواند مجرای ورود فناوری‌های جهان به ایران باشد.

اکونگار نوشت: یک کارشناس حوزه خودرو گفت: با حضور بی‌سابقه چینی‌ها با خودروهای رنگارنگ و به‌روز در بازار خودرو ایران فکر نمی‌کنم تقاضا برای خودروهای وارداتی روسی وجود داشته باشد، مگر این که این خودروها در ایران با قیمت پایین‌تر و تیراژ بالا مونتاژ شود که بعید می‌دانم شرکت روسی در فاز اول ظرفیت این را داشته باشد که به میزان مورد نیاز به ما قطعه بدهد.

تسنیم نوشت: گمرک ایران از فعال شدن سامانه رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری با همکاری سرویس استعلام تردد فراجا خبر داد.

همشهری آنلاین نوشت: طبق اخبار رسیده به دلیل ناهماهنگی بین سامانه گمرک و پلیس گذرنامه، تلفن های همراهی که از طریق رویه مسافری از تاریخ 22 آذر وارد کشور شده اند، علی رغم ثبت در سامانه گمرک ایران، تا کنون رجیستر نشده اند.

سخنگوی اتاق اصناف ایران گفت که از این به بعد فروشندگان طلا و جواهر باید در هنگام فروش طلا و جواهر صورتحساب نوع 2 صادر کنند که در آن نیازی به ثبت مشخصات و کدملی خریدار نیست.