شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادآنلاین نوشت: قیمت پژوپارس LX صفر، در بازار به 640 میلیون تومان رسید و امروز با افزایش 15 میلیونی به 655 میلیون تومان رسیده است.

ایسنا نوشت: دلار جهانی بعد از انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا سقوط کرد.

تسنیم نوشت: وزارت ارتباطات با افزایش 34 درصدی تعرفه اینترنت موافقت کرده است.

به نظر می‌رسد تورم، سفره خانوار را گرفته است؛ چراکه براساس گزارش مرکز آمار، تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، 4.1 درصد گزارش شده که این رقم نیز بالاترین تورم ماهانه از ابتدای سال است.

تجارت نیوز نوشت: قیمت خودرو امروز، پنج‌شنبه 7 دی 1402 باز هم افزایشی است. پس از وقفه چند روزه، خودروهای وارداتی نیز به رالی صعودی خودروهای داخلی و مونتاژی پیوستند و کلیت بازار با افزایش قیمت نسبی همراه شده است.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

تجارت‌نیوز نوشت: بازار طلا در سه ماهه پاییز و یک ماهه آذر به واسطه رشد قیمت طلای جهانی بازدهی مثبت داشته است؛ با این حال اما، معامله‌گران بازار طلا همچنان بر رکود تقاضا در این بازار تاکید می‌کنند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران روند کاهشی تقاضا و تولید را در این بازار 30 تا 40 درصد از ابتدای سال تا کنون اعلام کرد.

تسنیم نوشت: مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت، گفت: به طور متوسط قیمت بازار خودروهای تولید داخل از ابتدای سال جاری، حدود 26 درصد و قیمت خودروهای مونتاژی حدود 43 درصد کاهش داشته است.

نشریه فوربس 10 پول قدرتمند جهان در سال 2023 را معرفی کرد. صدرنشین جدول، دینار کویت است که به‌عنوان قدرتمندترین پول جهان شناخته شده است. دلیل آن هم به ذخایر نفتی و سیستم معاف از مالیات برمی‌گردد. دومین پول قدرتمند در جهان، دینار بحرین است که ارزش آن به صادرات نفت وابسته است./ تجارت نیوز

روزنامه اعتماد نوشت: در بودجه 1403شوک‌های تورمی بالای 50درصدی، فشارهای مالیاتی در حوزه‌های مختلف کسب و کار، مالیات بر درآمد، مالیات بر حقوق کارکنان، مسکن، خودرو که تاب‌آوری در برابر استرس‌های تورمی را ندارند و ازسوی دیگر بحران مدیریت مالی بر سر کالاهای یارانه‌ای سبد استراتژیک معیشت مردم سایه شوم خود را افکنده است.

اقتصادآنلاین نوشت: پژو 405 GLX دوگانه سوز صفر مدل 1400، 345 میلیون تومان قیمت خورده است.

ایسنا نوشت: سامانه یکپارچه خودروهای داخلی از صبح امروز (پنجشنبه) با عرضه دو محصول از محل ظرفیت‌های خالی گروه خودروسازی سایپا در قالب سه طرح عادی، جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده به مدت پنج روز البته ویژه متقاضیان جدید، اجرایی خواهد شد.

رئیس پیشین بانک مرکزی به ذوق زدگی اخیر رئیس بانک مرکزی دولت رئیسی واکنش نشان داد.

تسنیم نوشت: متوسط تغییرات سالانه سپرده‌ها در دهه گذشته حدود 40 درصد بوده است. در مواقعی که رشد سپرده‌های دیداری ماهانه برای چندین ماه متوالی این میزان را پشت‌سر گذاشته، اغلب شاهد افزایش قیمت‌ها بوده‌ایم، به‌خصوص در بازار دلار که جهش‌های قیمتی مشهودی رخ داده است.

ایسنا نوشت: میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، به میزان مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری اعلام شده است که زمان پرداخت آن، معمولا در اسفند ماه صورت می گیرد.