شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

شورای رقابت، قیمت سه خودروی مونتاژی را اعلام کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: با توجه به اینکه دولت مبلغ قابل توجهی را برای خرید تضمینی گندم در بودجه سال آینده در نظر گرفته است چرا به بحث خرید تضمینی برنج ورود نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تلاش دولت در لایحه بودجه 1403 جبران کسری تراز عملیاتی است، گفت: دولت واقع بینانه بودجه را تدوین کرده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به نقاط قوت لایحه اصلاحی بودجه توجه به بخش اشتغال و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را از نقاط قوت لایحه دولت برشمرد.

نمایندگان مجلس امروز با کلیات لایحه اصلاحیه بودجه 1403 موافقت کردند.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه 1403 درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان به خوبی به نظر مجلس توجه کرده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس تاکید کرد: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یعنی ما دست در جیب مردم کرده و از یک جیب آنها پول برداشته و به جیب دیگر آنها پول بریزیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1403 با طرح پرسش‌هایی گفت: آیا افزایش 18 درصدی متوسط حقوق کارکنان و بازنشستگان متناسب با تورم دیده شده و معافیت سالانه حقوق و دستمزد متناسب با تورم در کشور است؟

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت که لایحه اصلاحیه بودجه 1403 لایحه دولت در برنامه هفتم و نه مصوبات مجلس در برنامه هفتم تنظیم شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سیاست‌های ابلاغی مبتنی بر مهار تورم بود اما مشخص نیست که کجای لایحه دولت این سیاست‌ها دیده شده است، گفت: دولت مردم و بازنشستگان را در مقابل مجلس قرار داده است؛ اگر در مجلس به یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده رای داده شود، تورم افزایش می‌یابد و اگر رای داده نشود، جامعه بازنشستگان در مقابل مجلس قرار می‌گیرند.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در موافقت با تصویب کلیات لایحه بودجه سال 1403 کل کشور تاکید کرد: به طور کلی می‌توان گفت که عدالت محوری نسبی در تخصیص و توزیع منابع را در لایحه بودجه 1403 کل کشور مشاهده می‌کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاهش کسری تراز عملیاتی بودجه و وابستگی بودجه به نفت دو مولفه مهم لایحه بودجه سال 1403 است.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با افزایش مالیات بر ارزش افزوده صرفا بار گرانی در جامعه به همراه داشته و هدف ما را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان محقق نمی‌کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاحاتی که دولت در لایحه بودجه سال 1403 انجام داده است منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده به میزان یک واحد درصد در سال آیند اجرایی خواهد شد.

قیمت قطعی 22 خودروی وارداتی در مبادی ورودی گمرک که توسط 12 خودروساز وارد کشور شده است، مشخص شد.