شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادآنلاین نوشت: طبق گفته مسئولان ذخیره سهمیه بنزین همچنان برای کسانی که سقف آنها به 540 لیتر نرسیده است محفوظ است.

ایسنا نوشت: مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از واریز مرحله پنجم وام 20 میلیون تومانی بازنشستگان در اوایل دی‌ماه به حساب50 هزار بازنشسته خبر داد.

زومیت نوشت: نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی خودرو برقی نیسان آریا با طی کردن مسافت خارق‌العاده‌ی 27.3 هزار کیلومتر در مدت 9 ماه از قطب شمال به قطب جنوب رسید.

عباس عبدی در اعتماد نوشت: با انتشار خبر پرداخت چند میلیارد دلاری به چای دبش دوباره بحث تکراری فساد داغ شد. همزمان خبری از سوی دادستان قم منتشر شد که از پرداخت 244 فقره وام ازدواج جعلی خبر می‌داد

در صنعت خودرو، مسابقه اغلب فراتر از اسب بخار و آیرودینامیک است. خودروسازان در حال گسترش افق‌های خود هستند و در قلمروهای غیرمنتظره‌ای که فراتر از غرش موتورهاست، غوطه‌ور می‌شوند.

دنیای اقتصاد نوشت: هم‌اکنون برای اجاره یک واحد مسکونی 50 تا 60 مترمربعی معمولی با امکانات متعارف در مصرفی‌ترین منطقه شهر تهران (منطقه 5) به بودجه‌ای به طور متوسط 250میلیون تومان به عنوان ودیعه و 6 تا 8 میلیون تومان اجاره ماهانه نیاز است.

دنیای اقتصاد نوشت: بررسی‌های به‌عمل آمده از روند این ارز گویای آن است که از روزهای ابتدایی آذر ماه تاکنون قیمت دلار از کریدور قیمتی 50 هزار و 100 تا 50 هزار و 400تومان خارج نشده و روند روز گذشته آن نیز چشم‌انداز تداوم این ثبات را پررنگ‌تر می‌کند.

دنیای اقتصاد نوشت: بیاییم فرض کنیم فرآیند تجاری ما مانند بسیاری از کشورها، بازارمحور بود. یعنی بازار تعیین می‌کرد چه کالایی صادر شود، چه کالایی وارد شود و بازار ارز نیز آزاد بود و صادرکننده و واردکننده هیچ‌گونه تعهدی به دولت به خاطر مالکیت ارز نداشتند و بانک مرکزی نیز وظیفه تسویه تجاری و تخصیص و تامین را بر عهده نداشت.

اقتصادنیوز نوشت: خودروهای داخلی امروز (27 آذر 1402) بدون تغییر از تعطیلات بازگشتند و با این شرایط شاهد تداوم آرامش در این بازار بودیم.

اقتصادآنلاین نوشت: رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره روند کاهشی قیمت‌ها در این هفته احتمال تغییر قیمت‌ها و تقاضا در بازار شب یلدا را رد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که سوخت‌رسانی هوشمند در یک جایگاه به‌صورت پایلوت آزمایش شده است و با همکاری سازمان پدافند غیرعامل دستورعمل موردنظر را به دیکر مناطق ابلاغ می‌کنیم تا همه جایگاه‌ها به‌سمت استفاده از کارت سوخت بروند.

قیمت سواری جدید ایران خودرو یعنی دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال اعلام شد.

روابط عمومی گروه عظام به اظهارات اخیر مدیرعامل بانک مسکن واکنش نشان داد.

ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه ای به وزیر نیرو گفت که افزودن مازوت به خوراک های نیروگاهی و کارخانه های صنعتی، بیش از آنچه یار باشد، بار جسم و جان است.

بدون شک پرتیراژترین و پرفروش‌ترین خودرو داخلی ایران، پراید است. یک خودروی غیر ملی که امتیاز تولید آن از آمریکا به کره و از کره به ایران رسید. سایپا طی سال‌های 75 تا 99 بیش از 3 میلیون و 615 هزار نسخه از این خودرو را تولید کرد و به فروش رساند.

رئیس پیشین بانک مرکزی نوشت: سیاست درآمدی (رشد کمتر حقوق نسبت به نرخ تورم با وعده کنترل تورم) به دلیل تداوم تورم عملاً جواب نداده است.