یک‌شنبه 8 مهر 1403

خبر تازه از ماجرای تخریب ویلای خانوادگی «الناز رکابی»

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
خبر تازه از ماجرای تخریب ویلای خانوادگی «الناز رکابی»

رئیس کل دادگستری استان زنجان می‌گوید: انتشار این کلیپ در این برهه از زمان و با توجه به تناقض‌گویی در کلیپ و خبر منتشرشده در فضای مجازی درست نیست و همه باید تابع قانون باشند، فارغ از اینکه شخص از چه صنفی و جایگاهی در ورزش قهرمانی دارد.

رئیس کل دادگستری زنجان گفت: عدم توجه «داود رکابی» به اخطارهای جهاد کشاورزی مبنی برساخت و ساز غیر مجاز منجر به تخریب ویلای وی شد.

اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به انتشار کلیپی از تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ‌ها متعلق به داود رکابی، گفت: عدم توجه به اخطارهای جهاد کشاورزی مبنی برساخت و ساز غیر مجاز منجر به تخریب ویلای وی شد.

بیشتر بخوانید: علت تخریب ویلای خانواده الناز رکابی از زبان رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان

رئیس کل دادگستری زنجان ضمن تشریح پرونده گفت: در مورخه 26/‌07/‌1400 پرونده‌ای از سوی اداره جهاد کشاورزی استان علیه داود رکابی برادر الناز رکابی عضو تیم ملی سنگ نوردی جمهوری اسلامی ایران به اتهام ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر غیر مجاز کاربری اراضی به میزان 120 متر مربع مطرح و اخطارهای متعدد به نامبرده مبنی بر تخریب خود شخص که پس از شکایت دستگاه متولی به دستگاه قضائی با ارائه مستندات پس از طی رسیدگی مراحل بدوی و تجدیدنظر، نامبرده طی دادنامه‌ای محکوم به قلع و قمع بنای احداثی و پرداخت جریمه نقدی می‌شود.

صادقی نیارکی افزود: در مورخه 04/‌03/‌1401 اداره جهاد کشاورزی استان اعلام نموده محکوم علیه 90 متر مربع از تغییر غیر مجاز کاربری را برطرف کرده و به میزان 30 متر مربع به صورت غیر مجاز باقی مانده است که این قسمت باقیمانده در مورخه 21/‌03/‌1401 توسط مأموران اداره جهاد کشاورزی تخریب شده است.

وی گفت: در فضای مجازی این‌طور گفته شده که در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا در سئول کره جنوبی، الناز رکابی خواهر داوود رکابی بدون حجاب در مسابقه فینال شرکت کرده و این تخریب در راستای این حرکت وی می‌باشد که قویاً این ادعا و خبر، تکذیب می‌شود، چرا که تاریخ اجرای حکم تخریب با تاریخ مسابقه الناز رکابی نزدیک 4 ماه فاصله هست.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: انتشار این کلیپ در این برهه از زمان و با توجه به تناقض گویی در کلیپ و خبر منتشر شده در فضای مجازی درست نیست و همه باید تابع قانون باشند، فارغ از اینکه شخص از چه صنفی و جایگاهی در ورزش قهرمانی دارد./ مهر

هم اکنون دیگران می خوانند 12 آذر 1401 - 14:08

بیشتر بخوانید

خبر تازه از ماجرای تخریب ویلای خانوادگی «الناز رکابی» 2