دوشنبه 2 مهر 1403

خبر خوش وزیر اقتصاد برای تجار و فعالان اقتصادی

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
خبر خوش وزیر اقتصاد برای تجار و فعالان اقتصادی

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد برای فعالان اقتصادی کشور و تجار دو خبر خوب اعلام کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از دو مصوبه و خبر خوب به تجار کشور خبر داد و گفت: از اول مهرماه حمل یک‌سره‌ای که فعالان اقتصادی از گمرکات دارند، نیازمند پرداخت به شرکت‌های انبار عمومی نخواهند بود و همچنین از هفته‌های آینده با سپردن چک به جای ضمانت‌نامه علی‌الحساب می‌توانند کالا از گمرکات ترخیص کنند.

سید احسان خاندوزی عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در آغازین روز هفته دولت به منظور رسیدگی به چالش ها و مشکلات تولیدکنندگان نشست بسیار خوب و کاربردی با محورهای مشخص با فعالان بخشهای مختلف تولیدی استان مرکزی داشتیم.

واکنش همتی به عضویت ایران در بریکس

وی تصریح کرد: استان مرکزی به عنوان یکی از استان‌های برتر تولیدی کشور، قطب پیشرفت تولید کشور محسوب شده و بهترین بسترهای سرمایه‌گذاری را برای فعالان اقتصادی فراهم کرده است و از استان‌های پیشتاز در حوزه اقتصاد به شمار می‌رود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: برخی از شرکت‌های بزرگ این استان با مشکلاتی در حوزه تامین منابع مالی مواجه هستند که با توجه به نشست امروز و تصمیمات خوبی که با حضور مدیرعامل بانک ملی گرفته شد، امیدواریم شاهد رونق هرچه بیشتر این استان باشیم.

خاندوزی با اشاره به مصوبات امروز سفر به استان مرکزی اظهار کرد: با تصمیماتی که امروز گرفته شد از اول مهرماه حمل یک‌سره‌ای که فعالان اقتصادی از گمرکات دارند، نیازمند پرداخت به شرکت‌های انبار عمومی نخواهند بود، این یک مطالبه جدی فعالان اقتصادی و تجار بود که می‌تواند راهگشای آنها باشد.

وی تصریح‌کرد: دومین خبر خوب اینکه با توجه به سهمی که ارزش افزوده پرداختی در گمرکات کشور دارد و تجار ملزم به پرداخت ضمانت نامه علی الحساب به گمرکات بودند، از هفته‌های آینده با سپردن چک می‌توانند کالا از گمرکات ترخیص کنند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.