پنج‌شنبه 19 مهر 1403

خدمات اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد زنجان تولید محور می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خدمات اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد زنجان تولید محور می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در سال جدید ارتقای خدمات اشتغالزایی به مددجویان تحت حمایت با رویکرد نوآورانه و تولید محور خواهد بود.

هدایت صفری روز سه شنبه به خبرنگاران اعلام کرد: نام گذاری سال نقشه راه فعالیت های کشور بوده و وظیفه ما در نهاد انقلابی کمیته امداد متناسب سازی رویکرد های کاری در بخش های مختلف با اهداف نام گذاری سال است.

وی اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر 76میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان پرداخت شد.

صفری با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت حمایت بدون سود و کارمزد بانکی است، افزود: بخشی از تسهیلات اعطایی به جامعه هدف این نهاد به منظور فراهم کردن زمینه اشتغال به کار مددجویان تحت حمایت از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه بخشی از منابع مورد نیاز برای خدمت رسانی در صندوق امداد ولایت از محل بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداختی تامین می شود، ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده و فعالیت جهادی، استان زنجان رتبه پنجم کشوری را در وصول اقساط داشته و این موضوع موجب جاری شدن منابع در مسیر خدمت رسانی و افزایش توان پرداخت تسهیلات صندوق امداد ولایت شده است. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با تأکید بر شتاب بخشی به ارائه خدمات و چالاکی و چابکی در فرآیند پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت حمایت این نهاد، اظهار داشت: برنامه ریزی برای ارتقای خدمات غیر حضوری به مددجویان تحت حمایت با هدف کاهش مراجعات و افزایش سرعت در خدمت رسانی و جذب منابع مردمی برای ارائه خدمات قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند باید در اولویت کارگزاران این نهاد در صندوق امداد ولایت باشد.

بیش از 28 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 55هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

*س_برچسب‌ها_س*