یک‌شنبه 15 مهر 1403

خراسان رضوی رتبه نخست در تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خراسان رضوی رتبه نخست در تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی دارد

مشهد - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: این استان رتبه نخست کشور را در تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

حسین امیررحیمی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان طی سال گذشته 30 طرح مصوب سرمایه‌گذاری خارجی داشته است که از این نظر دارای رتبه نخست کشور است.

وی ادامه داد: از محل اجرای این طرح‌ها در مجموع 141 میلیون دلار سرمایه به اقتصاد استان افزوده می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: از نظر حجم و ارزش سرمایه‌گذاری خارجی خراسان رضوی رتبه چهارم کشور را داراست.

وی افزود: به رغم شرایط نامناسب و شیوع بیماری کرونا، طی فروردین ماه امسال پنج طرح جدید سرمایه‌گذاری خارجی با مبلغ 20 میلیون دلار در این استان تصویب شد.

امیررحیمی ادامه داد: این طرح‌ها در زمینه‌های تجاری، اقامتی، پوشاک، گلخانه و حمل و نقل بین‌المللی است که از سوی سرمایه‌گذارانی از کشورهای هند و افغانستان اجرا می‌شود.

وی گفت: سرمایه‌گذار کشور هند با سرمایه‌گذاری در یک طرح تجاری - اقامتی با مبلغ 16 میلیون و 800 هزار دلار بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را طی یک ماه گذشته به نام خود ثبت کرد.

کتابی با عنوان "فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان رضوی" با معرفی 100 فرصت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی استان به 2 زبان در قالب الکترونیکی و کاغذی توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری تهیه و آماده ارائه به متقاضیان سرمایه‌گذاری است.

*س_برچسب‌ها_س*