جمعه 7 اردیبهشت 1403

خرید توافقی بیش از 53 هزار تن محصول از کشاورزان همدانی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خرید توافقی بیش از 53 هزار تن محصول از کشاورزان همدانی

همدان - ایرنا - مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 53 هزار و 658 تن انواع محصول کشاورزی توسط شبکه تعاونی‌های کشاورزی، روستایی و تولید از کشاورزان استان خریداری شده است.

مجید مسلمی راد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: خرید توافقی محصولات امری مهم در صیانت از منافع کشاورزان بوده و از افت قیمت جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه کاهش واسطه گری در بخش کشاورزی سبب ایجاد تعادل در قیمت برای تولید کننده و مصرف کننده می‌شود افزود: بیشترین میزان خرید توافقی به محصولات جو، ذرت، سبوس و شیر اختصاص دارد.

مدیر تعاون روستایی استان همدان اظهار داشت: خرید توافقی توسط تشکل‌های بخش کشاورزی از جمله تعاونی‌های روستایی، کشاورزی و تولید در سطح استان همدان انجام می‌شود.

مسلمی راد خرید توافقی را در جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی موثر دانست و گفت: هدف از خرید توافقی کاهش واسطه‌های بخش کشاورزی در خرید و فروش محصولات کشاورزی است که در نهایت به سود کشاورز و مصرف‌کننده منتهی می‌شود.

وی اضافه کرد: شبکه تعاونی های شهرستان همدان با خرید بیش از 6 هزار تن انواع محصولات کشاورزی بیشترین میزان خرید توافقی در سطح استان را در سه ماهه نخست امسال داشته است.

*س_برچسب‌ها_س*