دوشنبه 9 مهر 1403

خسارت 200 میلیارد تومانی کرونا به مترو تهران

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خسارت 200 میلیارد تومانی کرونا به مترو تهران

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه می‌گوید که طی سه ماه گذشته و با شیوع ویروس کرونا 200 میلیارد تومان خسارت به اینرکت وارد شده است.

«فرنوش نوبخت» روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمانی که میزان مسافران مترو بیش از 70 درصد کاهش یافت، تغییری در اعزام حرکت قطارها ایجاد نشد و به منظور جلوگیری از شلوغی در ایستگاه‌ها سرفاصله حرکت قطارها همچون روزهایی که بیش از یک میلیون مسافر داشتیم، به صورت منظم انجام شد.

وی بیان کرد: در این شرایط سخت سرفاصله حرکت قطارها در خط سه از هفت به 6 دقیقه و همچنین در خط 2 نیز از 3.5 به سه دقیقه کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اقدامات این شرکت برای حفظ سلامت مسافران، بیان کرد: سخت‌گیری برای استفاده از ماسک در مترو از روز شنبه، 10 خردادماه بیشتر شده و از حضور مسافران بدون ماسک در مترو جلوگیری می‌شود.

«نوبخت» همچنین از مسافران مترو خواست که برای حفظ جان خود و دیگران از ماسک استفاده کنند و به گفته وی در تمامی 127 ایستگاه مترو تهران و حومه، ماسک با قیمت مصوب در حال عرضه است.

وی افزود: ضدعفونی واگن‌های مترو تهران نیز طبق برنامه و در چند نوبت انجام می‌شود و در زمینه ضدعفونی قطارهای مترو نیز مشکلی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و 127 ایستگاه فعال است؛ هرچند در اسفندماه و تعطیلات نوروزی میزان مسافران مترو از بیش از یک میلیون نفر در روز به زیر 100 هزار مسافر کاهش یافت و این کاهش محسوس خسارت‌های زیادی به ناوگان مترو تهران وارد کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*