یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

خطیب جمعه تبریز: عمان مانند گذشته می تواند تبادل پیام کند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
خطیب جمعه تبریز: عمان مانند گذشته می تواند تبادل پیام کند

فارس نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: ممکن است برخی از دارایی بلوکه شده در بانک‌های عمان آزاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، با اشاره به اهمیت ابعاد سفر رئیس جمهور به عمان اظهار کرد: امارت و بحرین اکنون رابطه رسمی با رژیم صهیونیستی دارند و این منجر شده تا رژیم صهیونیستی حضور فیزیکی برای ناامن کردن منطقه در جنوب خلیج فارس را در ذهن بپروراند. وی افزود: با همکاری پادشاهی عمان با ایران می توان مانع نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه شود. خطیب جمعه تبریز اضافه کرد: از طرف دیگر قطر هم دیگر کشور عضو شورای خلیج فارس است و می‌تواند با ایران و پادشاهی عمان یک بلوک قدرتمند سیاسی در برابر صهیونیست ایجاد کند و مانع نفوذ شود. وی با اشاره بر اینکه عمان سال های قبل نیز نقش مهمی در ارتباط با نزدیکی کشورهای دیگر به ایران داشته است، ادامه داد: در گذشته عمان نقش مثبتی در نزدیک کردن و تبادل پیام بین ایران داشته است و اکنون نیر وضعیت عمان همانند سابق است و می‌تواند ایفای نقش کند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: می‌توان دارایی‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های عمان از این سفر با برکت رئیس جمهور ایران به نکته تعادل برسد و ممکن است برخی از دارایی بلوکه شده در بانک‌های عمان آزاد شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود به برگزاری مجلس ختم برای استاد آیت‌الله فاطمی‌نیا در تبریز اشاره کرد و گفت: مراسم ختم این عزیز هفته آینده، روز پنج شنبه بعد از ظهر ساعت 18 تا 20 در امامزاده سیدحمزه برگزارمی شود.

امام جمعه تبریز، حضور خود در کنگره 4 هزار شهید روحانیت را مورد اشاره قرار داد و گفت: افتخار داشتم تا در این مراسم در قم شرکت کنم؛ باید بدانید که تعداد شهدای عصر مشروطه تا وقوع انقلاب اسلامی از بین روحانیت 57 نفر روحانی بود و تعداد شهدای روحانیت انقلاب اسلامی تا قبل از دفاع مقدس 40 نفر و شهدای روحانی دفاع مقدس نیز 3 هزار و 641 نفر و شهدای تاکنون 111 نفر (شهدای ترور)، شهدای مدافع حرم روحانی 38 نفر و شهدای روحانی مفقود الاثر 93 نفر است و این نشان از آن است که روحانیت همیشه پیشقدم هستند.

نمایندگان مجلس در انتصابات و مسائل اجرایی دخالت نکنند

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه به روز قانون و آغاز هفته مجلس اشاره کرد و گفت: قانون‌های متفاوت در مجلس یازدهم تصویب شده است که از جمله آنها تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی، رتبه‌بندی معلم‌ها، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تولید دانش بنیان، اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اصلاح ساختار بودجه ما کشور، قانون‌های برجسته‌ای تصویب شده است که جای تشکر از نمایندگان دارد.

وی متذکر شد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که البته باید برای تحقق بخشیدن فرامین ایشان تلاش کنند؛ نمایندگان مجلس در انتصابات و مسائل اجرایی دخالت نکنند و حتی مقام معظم رهبری فرمودند که این نصیحت به نفع نمایندگان است.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: طبق بیانات رهبری تفکیک قوا هر کدام وظایف مشخصی دارند مسوولان ذیربط با نمایندگان مشورت کنند و بعد از مشورت تصمیم‌گیری با دولت است.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس برای اجرایی کردن فرامین رهبری پیشقدم باشند تا خدایی ناکرده زمینه تخلفات در برخی اداره‌ها ایجاد نشود و اگر خلافی هم شد بر گردن نماینده‌ها نیاندازند.

بیشتر بخوانید:

تبعیض برای مردم قابل قبول نیست

امام جمعه تبریز با بیان اینکه یکی از راهکارهای رسیدن به تقوا رسیدن به عدالت است، گفت: تصویب قوانین لازم برای مقابله با تبعیض بیش از فقر لازم است زیرا تبعیض برای مردم قابل قبول نیست و با قانون می‌توان جلوی این شکاف اقتصادی و تبعیض را گرفت. خداوند به نماینده‌های ما توفیق دهد تا این کار را انجام دهند.

ضرورت شناسایی و برخورد با مقصران حادثه تلخ ریزش ساختمان در آبادان

وی با عرض تسلیت به مردم صبور آبادان در خصوص حادثه تلخ ریزش ساختمان، گفت: تعدادی از هموطنان به رحمت خداوند رفتند؛ از این‌رو لازم است تا عوامل مختلف در سطوح مختلف سیاستگذاری و اجرایی با برنامه‌های پیشگیرانه طوری عمل کنند که دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های قضایی و امنیتی طبق تاکید رهبر معظم انقلاب باید تمام تلاش خود را برای شناسایی مقصران انجام دهند.

21231

کد خبر 1635396
خطیب جمعه تبریز: عمان مانند گذشته می تواند تبادل پیام کند 2