یک‌شنبه 1 مهر 1403

خلق برندهای بینالمللی مد و لباس برای کشور تولید ارزش میکند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
خلق برندهای بینالمللی مد و لباس برای کشور تولید ارزش میکند

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی وزارت علوم، با اشاره به وجود کارآفرینان و سرمایهگذاران علاقمند به حوزه مد و لباس، گفت: این نمایشگاهها به در کنار هم قرار گرفتن طراحان و سرمایهگذاران کمک میکند تا بتوانیم با خلق برندهای ملی و بینالمللی برای کشور تولید ارزش کنیم.

محمدهادی عسکری در آیین افتتاح مجازی نمایشگاه منطقهای توانمندیهای دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی به میزبانی دانشگاه گیلان، با اشاره به ضرورت توجه به دانشجویان دختر در دانشگاههای کشور، اظهارکرد: بعد از انقلاب شاهد افزایش کمی دانشجویان دختر در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی هستیم که این افزایش در سایه تلاش خودانگیخته و ارتقای شاخصهای حضور دانشجویان در دانشگاه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امروزه بخش عمدهای از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه توسط دختران توانمند و فرهیخته در کنار پسران دانشجو شکل میگیرد، افزود: وظیفه داریم زمینه را برای کنشگری بیش از پیش دانشجویان فراهم کنیم.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به برنامههای تدارکدیده شده در حوزه امور زنان و خانواده، تصریح کرد: به دنبال ایجاد بستری هستیم تا دانشجویان دختر بتوانند در کنار آموزشهای رسمی و نظری، وارد فضای مهارتافزایی شوند. در این راستا امسال دومین دوره نمایشگاههای توانمندی دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی را برگزار کردیم.

عسکری، با تاکید بر لزوم معرفی دختران دانشجوی واجد صلاحیت و خلاقیت به فضای حرفهای کسب و کار، عنوان کرد: فعالیت حرفهای در زمینه مد و لباس و صنایع دستی به دختران ما این امکان را میدهد که بتوانند در فرایند توسعه کشور و اقتصاد خانواده خودشان تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری دائمی نمایشگاههای توانمندیهای دانشجویان دختر در زمینه مد و لباس فرصت افزایش خلاقیت و کنشگری آنان در فضای اقتصادی است، متذکر شد: علاوه بر نقشآفرینی دختران دانشجو در مدیریت اقتصاد، پیوند بین طراحان و مخاطبان حائز اهمیت است.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی وزارت علوم، تلاش برای پیوند طراحان مد و لباس و مصرفکنندگان را منجر به پویایی فضای کسب و کار دانست و اضافه کرد: با ارتقای زمینههای فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی، امکان تاثیرپذیری کمتر از مد و الگوی بیگانه را خواهیم داشت.

عسکری، با اشاره به وجود کارآفرینان و سرمایهگذاران علاقمند به حوزه مد و لباس، گفت: این نمایشگاهها به در کنار هم قرار گرفتن طراحان و سرمایهگذاران کمک میکند تا بتوانیم با خلق برندهای ملی و بینالمللی برای کشور تولید ارزش کنیم.

وی صنعت پوشاک و صنایع دستی را یکی از عرصههای مهم کارآفرینی و ایجاد اشتغال با سود بالا دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم خلاقیتهای دانشجویان دختر در این عرصه را ساماندهی و مدیریت و زمینه بازاریابیهای اینترنتی به ویژه در شرایط همهگیری کرونا را فراهم کنیم، به ارتقای تابآوری اجتماعی و اقتصادی خانوادهها و بهبود کیفیت زندگی کمک خواهیم کرد.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی وزارت علوم، دانشجویان را موتور محرک و نیروی نرمافزاری دانشگاه دانست و یادآور شد: دانشگاه کانون عقلانیت، خردورزی و امیدآفرینی است و باید این تولید امید از دانشگاه به سطح جامعه منتقل شود.

انتهای پیام