سه‌شنبه 17 مهر 1403

خودروهای آتش‌نشانی برای مقابله با آتش‌سوزی در قصرشیرین مستقر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خودروهای آتش‌نشانی برای مقابله با آتش‌سوزی در قصرشیرین مستقر شد

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار قصرشیرین گفت: باتوجه به شروع فصل گرما در این شهرستان گرمسیری و به منظور مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی 6 دستگاه خودرو آتش‌نشانی در مناطق مختلف این منطقه مرزی مستقر شده است.

مرادعلی تاتار روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی مدیریت بحران قصرشیرین افزود: چهار دستگاه آن مربوط به شهرداری و دهیاری قصرشیرین و 2 دستگاه نیز از مناطق سردسیر کرمانشاه و روانسر وارد منطقه شده است.

پراکنش مناسب باران و پوشش گیاهی زیاد، شهرستان قصرشیرین را مستعد آتش سوزی های احتمالی می کند از این رو نیاز است تمامی ادارات در شرایط بحرانی از هماهنگی و آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی برخوردار باشند.

وی اظهارداشت: مدیریت بحران وظیفه یک اداره و نهاد نیست و آمادگی همه ادارات با امکانات لازم یک ضرورت است.

فرماندار قصرشیرین گفت: باتوجه به فصل برداشت شهرستان و احتمال آتش سوزی در پس چر و پسماندهای مزارع باید تمهیدات لازم در این خصوص لحاظ شود و جهاد کشاورزی نسبت به آموزش و اطلاع رسانی کشاورزان برای پرهیز از آتش زدن پسماندها اقدام کند.

تاتار ادامه داد: 2 منطقه قراویز و بازی دراز در حوزه شهرستان از پوشش گیاهی خوبی برخوردار است و همچنین به عنوان مناطق حفاظت شده زیستگاه جانداران مختلفی در منطقه است که باید تمهیدات لازم برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی ها در این مناطق لحاظ شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 14 مورد آتش سوزی رخ داده که بیشتر در مناطق غیرسکنه، مرزی و فاقد پوشش گیاهی بوده و خسارت چندانی نداشته است و پارسال در مجموع 200 فقره آتش سوزی در مراتع این شهرستان رخ داد.

شهرستان مرزی قصرشیرین دارای 161 هزار و 300 هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی است که از این میزان 154 هزار و 800 هکتار آن مرتع و 6 هزار و 500 هکتار نیز جنگل کاری است. قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده و دارای 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.

*س_برچسب‌ها_س*