یک‌شنبه 15 مهر 1403

خودسوزی

خودسوزی

خبرگزاری دانا

سلیم خانی علت فوت «آسیه پناهی» را بیماری حاد قلبی عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع توانستیم این پرونده را در کمتر از 20 روز تعیین تکلیف کنیم.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، علت مرگ «آسیه پناهی» را بیماری حاد قلبی اعلام کرد و گفت: تعیین رابطه سببی عواملی نظیر استرس باید با دستور مقام قضایی دوباره بررسی شود.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: ملت ایران و افغانستان باید هوشمندانه عمل کنند و به دشمنان اجازه ندهند تا بین آنها تفرقه‌افکنی کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

استاد مایل‌هروی به دلیل علقه‌هایی که به سرزمین مادری‌اش دارد، نمی‌خواهد تغییر تابعیت بدهد و اصولا رغبتی برای انجام این کار ندارد.

خبرگزاری مهر

اطلاعیه وزارت ارشاد درباره مساله تابعیت ایرانی نجیب مایل هروی و پایان نگارش طولانی‌ترین رمان فارسی از جمله مهم‌ترین خبرهای حوزه کتاب و نشر در این‌هفته بودند.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - دوست دیرینه "نجیب مایل هروی" استاد نسخه‌شناس افغانستانی ساکن مشهد که اخیرا به طعمه خبری دشمنان مبدل شده است گفت: باید روشنگری صورت گیرد تا نیم قرن میهمان‌نوازی خالصانه و همه‌جانبه ایران و ایرانیان از مهاجران افغانستانی به خصوص چهره‌های فرهنگی کشور دوست و همسایه ما توسط دشمنان غرض‌ورز دو ملت به راحتی خدشه‌دار نشود.

خبرگزاری تسنیم

انعکاس واقعه خود سوزیی فرزند نجیب مایل هروی در رسانه‌های خارجی که یا از سر ناآگاهی و یا از سر شیطنت است مسائل را به شکل های به هم ربط دادند که هم دور از واقعیت بود وهم حقارت آمیز.

وب‌گاه خبر آنلاین

این روزها به دلیل داستان تلخ خودسوزی پسر استاد نجیب مایل هروی، یکبار دیگر نام ایشان در صدر اخبار قرار گرفته‌است. جناب آقای دکتر صالحی وزیر محترم ارشاد نیز اشاره به پیشنهاد و مصوبه‌ای از سوی هیات وزیران در جهت ارج‌گذاری زحمات و تلاش‌های استاد در جهت بازخوانی عرفان و ادب فارسی اشاره کرده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

نیکنام حسینی‌پور، مدیر وقت خانه کتاب و فروزنده اربابی، عضو بنیاد بین‌المللی مولانا در صفحه‌های شخصی خود در اینستاگرام به خبرهای مربوط به استاد نجیب مایل هروی واکنش نشان دادند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نیکنام حسینی‌پور مدیر وقت خانه کتاب و فروزنده اربابی عضو بنیاد بین‌المللی مولانا در صفحه‌های شخصی خود در اینستاگرام به خبرهای مربوط به استاد نجیب مایل هروی واکنش نشان دادند.

خبرگزاری ایسنا

در پی انتشار اخباری درباره مشکلات اقامت و مسائل مربوط به نجیب مایل هروی، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در گفت‌و گو با «اعتماد» افزایش خودکشی ها معیشتی را تحلیل کرد

وب‌گاه فرارو

نماینده سابق تهران می‌گوید حتی اگر در دادگاه او را مجرم بدانند، پای همه حرف‌هایش ایستاده است: «تمام حرف‌هایی که زدم، واکنش به اتفاقاتی بود که در مملکت رخ داد. بخش دیگر اظهارنظرها نیز پاسخ به صحبت‌هایی بود که ابتدا دیگران مطرح کرده بودند؛ اما آنها براساس همان استانداردهای دوگانه مصونیت دارند و مصونیت نماینده را که در قانون اساسی وجود دارد، از من گرفتند».

خبرگزاری ایسنا

عباس جهانگیریان می‌گوید: کار ادبیات آموزش غیرمستقیم است و اگر دختر یا پسری قبل از این‌که وارد رابطه عاطفی شوند، کتاب‌هایی درباره این ماجراها بخوانند و با این مسائل آشنا شوند تا حدودی می‌تواند جلو این وقایع را بگیرد.

وب‌گاه عصر ایران

آرمین کودک کار بود و به دلیل فقدان مادر در کودکی از مهر مادری محروم ماند و در نهایت مقابل دشواری های زندگی تاب نیاورد و با خوردن قرص متادون به زندگی کوتاه خود پایان داد.