پنج‌شنبه 12 مهر 1403

خویشتنداری دستگاه قضا مقابل کسانی که تشویش اذهان عمومی می‌کنند به پایان رسید

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
خویشتنداری دستگاه قضا مقابل کسانی که تشویش اذهان عمومی می‌کنند به پایان رسید

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به تسنیم درباره برخورد با کسانی که با انتشار اظهارنظرهای غیرمستند خود باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند، گفت: خویشتنداری دستگاه قضا نسبت به این گروه از افراد تمام شده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضائیه امروز در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه "اجرای حکم اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد به جرم محاربه، واکنش‌هایی را در پی داشت. عده‌ای از چهره‌های شاخص و سلبریتی های عرصه هنر و نیز برخی نهادهای صنفی این قشر، این حکم را زیرسؤال بردند و حتی یک استاد رشته حقوق، نسبت به صدور و اجرای این حکم، انتقادهای تندی را مطرح کرد. به نظر می‌رسد هدف از این واکنش‌ها که با طرح شبهه‌هایی علیه نظام قضائی کشور همراه بود، زیر سوال بردن حاکمیت و نیز دستگاه قضائی است تا صدور و اجرای حکم محاربه را به دلیلی غیر از اجرای قانون معرفی کنند. آیا قوه قضائیه نسبت به این افراد اقدامی کرده و یا خواهد کرد؟" اظهار کرد: مقابله هدفنمند با انگیزه تشویش اذهان عمومی و انحراف افکار عمومی که بدون سند و مدرک و ادله اثباتی صورت می‌گیرد، منجر به تعقیب قضائی می‌شود؛ ما دیگر تعارفی با این افراد نداریم.

تشریح علل اجرای حکم اعدام محسن شکاری از سوی سخنگوی قوه قضائیه

وی افزود: تحمل و توجه و رعایت اندازه‌ای دارد و از این به بعد هر کسی دنبال تشویش و انحراف افکار و بر هم زدن روان مردم باشد، باید پاسخگو باشد؛ تعقیب قضائی با این افراد بدون ملاحظه و مسامحه و بدون مماشات تنها با ملاحظه قانون و توجه به حق مسلم مردم است. مراجع قضائی در قبال این اظهارنظرها اقدام به طلب مستندات می‌کند و این رویه ادامه دارد.

6 ایرانی زندانی در روسیه به‌زودی به کشور مسترد می‌شوند / قوه قضائیه نسبت به "افراد شاخص" مدارا کرد

ستایشی با بیان اینکه قانون بهترین راه تحقق اجرای عدالت است، تاکید کرد: همه در عین برخورداری از تفاوت سلیقه‌ها و نظرها باید مقابل قانون یکسان باشند و قانون واجب‌الرعایه و فصل‌الخطاب است البته قوه قضائیه نقد را می‌پذیرد و از آن استقبال می‌کند اما کسی که در این مقطع زمانی حساس، اقدام به تشویش اذهان عمومی کند باید پاسخگو باشد و تشویش اذهان در هیج جای دنیا قابل قبول نیست؛ تاکنون خویشتنداری کردیم اما بعد از این محکم ایستاده‌ایم.