شنبه 1 اردیبهشت 1403

خیرین گلستان هشت زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کردند

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع

در حال حاضر 130 زندانی دیگر جرایم غیرعمد در زندان به سر می‌برند و برای آزادی منتظر کمک خیران هستند./ عکس تزئینی است.

رییس کل دادگستری گلستان گفت که با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه، هشت زندانی جرایم غیر عمد این استان امروز سه‌شنبه آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی افزود: با آزاد شدن این افراد، تعداد کسانی که از ابتدای امسال با کمک خیرین و ستاد دیه استان از زندان آزاد شده اند به 119 زندانی رسید.

وی با بیان این که مددجویان آزاد شده، محکومین مالی و جرایم غیرعمد هستند، ادامه داد: در حال حاضر 130 زندانی دیگر جرایم غیرعمد در زندان به سر می‌برند و برای آزادی منتظر کمک خیران هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته 500 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیرین و ستاد دیه از زندان‌های گلستان آزاد شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان هم گفت: آزادی زندانیان بر اساس نیات واقفان انجام می شود و برای آزادی هشت زندانی بیش از 18 میلیارد ریال پرداخت شده است.

روح الله سلیمانی فرد افزود: سال گذشته نیز با کمک این اداره کل و از محل نیات واقفان 43 زندانی جرایم غیر عمد از زندانهای استان آزاد شده بودند.

بیشتر بخوانید: ستاد دیه: آزادی 260 زندانی غیرعمد در طرح «قربان تا غدیر» چرا از رویکرد رییس جدید قوه قضاییه - آزادی شماری از محکومان - استقبال می‌کنیم؟ آزادی تعدادی از زنان زندانی به دلیل شیوع کرونا لینک کوتاه: asriran.com/003LDk