یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

دادگستری کردستان برای معرفی اموال غیرمنقول یک ماه به ادارات فرصت داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دادگستری کردستان برای معرفی اموال غیرمنقول یک ماه به ادارات فرصت داد

سنندج - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان کردستان به تمامی دستگاههای دولتی استان یک ماه فرصت داد تا اموال غیر منقول و املاک خود را تثبیت کرده و نتیجه را به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال استان گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسینی روز یکشنبه در سومین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان اظهار داشت: قرارگاه های شهرستانی کاداستر در تمام استان کردستان تشکیل شده است.

وی ضمن تسلیت اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، اظهار داشت: موضوع شورای حفظ حقوق بیت المال، حفظ سرمایه های ملی است و در واقع این شورا یک نهاد نظارتی است که ناظر بر اقدامات صیانتی و حفاظتی دستگاه های اجرایی و قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: عدم تثبیت اراضی اعم از ملی، منابع طبیعی و کشاورزی منشا بسیاری از اختلافات ملکی در جامعه است بنابراین ذینفع در تثبیت این اراضی هم مردم هستند و هم حاکمیت، چرا که موجبات کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع تثبیت اراضی کشاورزی استان کردستان باید در تثبیت اراضی کشاورزی با سرعت اقدام کرده و هیچگونه تاخیری در این خصوص قابل پذیرش نیست.

وی بر شناسایی اراضی بالای 5 هکتار در استان تاکید کرد و افزود: ضروری است در اولین فرصت شورای اداری استان با موضوع کاداستر در اراضی کشاورزی برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر تشکیل کمیته اطلاع رسانی کاداستر در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تاکید کرد و اضافه کرد: قرارگاه های شهرستانی کاداستر در تمام استان فعال شده و ادارات ثبت اسناد، جهاد کشاورزی و امور اراضی در این موضوع محوریت دارند و امیدواریم بزودی شاهد تثبیت کامل اراضی کشاورزی در استان باشیم.

در ادامه این جلسه محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از وجود 18 هزار انشعاب غیرمجاز آب در استان خبر داد و اظهار داشت: این موضوع باید با نظارت جدی شرکت آب و فاضلاب استان حل شود.

وی افزود: از موضوعات اصلی در سند تحول قضایی، بحث کاداستر در اراضی ملی و کشاورزی است که در استان کردستان خوشبختانه 99 درصد اراضی ملی تثبیت شده است ولی در خصوص اراضی زراعی و کشاورزی باید با سرعت این اراضی سنددار شوند.

برچسب‌ها