شنبه 29 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

نماینده فلسطین در نشست شورای حقوق بشر، تعلیق عضویت آمریکا را در کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار شد.

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر مسئولیت رفتارهای غیرقانونی کشورش در برجام و مذاکرات وین را به روی ایران فرافکنی کرد.

یک رسانه انگلیسی گزارش داده نفت‌کش حامل یک میلیون نفت خام وارد آب‌های ونزوئلا شد.

اندیشکده شورای آتلانتیک در گزارشی به بررسی میزان موفقیت‌آمیز بودن راهبرد موسوم به «مرگ با هزاران جراحت» که رژیم صهیونیستی علیه ایران در پیش گرفته پرداخته است.

در پی نامه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به رهبر انقلاب و درخواست همسو شدن سه قوه و نهادها برای توسعه صنایع و شرکت‌های خلاق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در هامش این نامه خاطرنشان کردند: «به مسئولان ذیربط در این باره تأکید شود».

اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پایان اردوی قطر به ایران بازگشتند.

«کونیکو یامامورا» مادر شهید محمد بابایی از شهدای دفاع مقدس شامگاه امروز دوشنبه 23 خرداد ماه به فرزند شهیدش پیوست.

پارلمان سوریه تاکید کرد که اقدام ترکیه برای ایجاد طرح موسوم به «منطقه امن» اقدام به اشغالگری و تجاوز آشکار است که در چارچوب مهاجرت اجباری و تغییر بافت جمعیتی منطقه صورت می گیرد.

منابع لبنانی از شنیده شدن صدای انفجار در جنوب لبنان خبر دادند و به علت آن اشاره کردند.

رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر جنجال در جلسه «فوق‌العاده» مجمع تشخیص بر سر برجام و «درگیری لفظی جلیلی و لاریجانی» را تکذیب کرد.

صرفه جویی یعنی پیدا کردن روشهای نوآورانه برای استفاده بهتر از منابع محدود، بخصوص منابع تجدید ناپذیر.

امام جمعه سلفچگان گفت: از غصه خوابم نمی‌برد چرا که من حدود 4 ماه است که اهل سلفچگان شدم ولی این مردم یک عمر است که اینجا نفس می‌کشند مردم روستای جنداب نه امروز بلکه چندین سال است که دارند تحمل می‌کنند؛ این ها بخشی از اظهارات امام جمعه سلفچگان برای آلودگی زیست محیطی سلفچگان بود‌

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلحبا بیان اینکه شهید سلیمانی محور مقاومت را تقویت کرد، گفت: ایشان توانست تروریست‌ها را به نابودی بکشاند و توطئه ابرقدرت‌ها، در ایجاد این تروریست‌ها، افشاء کند و آن‌ها را شکست دهد.

در نشست دبیر شورای امنیت کشور و مسئولان قضایی و انتظامی مقرر شد به‌منظور بیمه تمام صندوق‌های امانات بانک ها، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد پیشنهاد‌های خود را ظرف یک هفته ارائه دهند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: امسال تا کنون یک میلیون اظهارنامه مالیاتی در قالب تبصره ماده 100 از اصناف دریافت شده است.

عضو هیأت مدیره سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر سهم اقتصاد دریا در تولید ناخالص داخلی کشور دو درصد است که این رقم حداقل باید دو برابر شود.