شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

تاریخ برگزاری مراسم جایزه بزرگ سرو و تقدیر از فعالان حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اعلام شد.

اردشیر صالح‌پور، محمدحسین ناصربخت، داود فتحعلی‌بیگی و علی ناری به عنوان داوران چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) معرفی شدند.

مستند "پایان غرور" روایتی متفاوت از دوران ریاست جمهوری بنی صدر و عزل او، امروز از تلویزیون پخش می‌شود.

شش سینماگر مرد و زن، «کیت بلانشت» را در امر داوری فیلم‌های بخش رقابتی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز یاری خواهند کرد.

با پایان سریال «دخترم نرگس»، مجموعه تلویزیونی «معراجی‌ها» روی آنتن شبکه یک می‌رود. سریالی که در گذشته نیز میهمان این شبکه بوده است.

دبیر نخستین مراسم اعطای «نشان رسول» با اعلام خبر اهداء جایزه رسول به سینماگر خلاق در حوزه دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی، گفت: این جایزه تمام بخش‌های سینما مانند؛ کارگردانی، نویسندگی، جلوه‌های ویژه را شامل می‌شود.

نمایش های به صحنه رفته در تالارهای قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر روز سه شنبه هفتم مرداد به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) اجرا نمی شوند.

نمایش اینترنتی گزیده فیلم‌های کوتاه انجمن سینمای جوانان با عنوان «چهار ایده، چهار فیلم» از روز پنجشنبه نهم مردادماه 99 آغاز خواهد شد.

سیروان خسروی خواننده موسیقی پاپ کشورمان روز هجدهم مرداد ماه تازه‌ترین آلبوم خود با عنوان «مونولوگ» را در شکل و شمایلی متفاوت پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.

دبیر انجمن قلم ایران با اشاره به اجرای طرح «فرصت برابر» از آمادگی انجمن قلم برای انتشار اولین آثار نوقلمان در حوزه داستان، شعر و نقد و پژوهش و پرداخت حق‌التألیف به آنها خبر داد.

کتاب «روزنه‌هایی از عالم غیب» به قلم حضرت آیت الله سید محسن خرازی به چاپ شانزدهم رسید.

به بهانه اجرای پوریا پورسرخ در مسابقه تلویزیونی «ایرانیش» شبکه دو، نگاهی به روند فعالیت سلبریتی‌ها در نقش مجریان برنامه‌های تلویزیونی داشتیم.

از پوستر بخش فیلمسازان بسیجی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت رونمایی شد.

سعید چنگیزیان قصد دارد در اولین تجربه خود در عرصه کارگردانی تئاتر، نمایش «داستان های سرزمین مردمان خردمند» را در فضایی متفاوت از سالن های تئاتری اجرا کند.

مستند «هویت مغاک» درباره ابعاد شخصیتی و تشکیلاتی مسعود رجوی از زبان نزدیکانش، امروز یکشنبه 5 مرداد روی آنتن شبکه افق می‌رود.

کیهان کلهر استاد نوازندگی و آهنگسازی برای فیلم کوتاه «رقص روی بادکنک ها» نوازندگی می کند. این فیلم کوتاه به کارگردانی میثم محمدخانی و با موضوع کودکان سر پل ذهاب است که به مرحله پیش تولید رسیده است.