پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

رئالیتی شوی جدید سعید ابوطالب برای شبکه آموزش تلویزیون با عنوان «77 ساعت» کلید خورد.

کتاب «خشمگین می‌شویم! چه کنیم؟» برای کودکان، نوجوانان و همه کسانی که خشمگین می‌شوند اثر «الیزابت وردیک و مارجوری لیسووسکی» با ترجمه حسن نصیرنیا در نوبت چاپ هفتم روانه بازار کتاب شد.

برنامه صبحگاهی «با سخنگویان» در رادیو گفت و گو با با هدف اطلاع رسانی از آخرین اخبار مجلس و تحلیل عملکرد نمایندگان مجلس روی آنتن می رود.

در پی هشدار معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ نسبت به فعالیت سینماها این پرسش قوت گدفت که آیا قرار است سینماها دوباره بسته شوند؟ و مهم‌تر اینکه چرا ستاد ملی مبارزه با کرونا با صراحت درباره فعالیت سالن‌های سینما و تئاتر اظهارنظر نمی‌کند؟

فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» از امروز و همزمان با عید سعید قربان در شاهرود از سر گرفته می‌شود.

فریدون جیرانی کارگردان باسابقه و نماینده کانون کارگردانان در شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی، درباره حواشی صدور مجوز کارگردانی برای یک چهره اینستاگرامی توضیحاتی ارائه کرد.

نمایندگان مجلس در واکنشی به نشان دادن چهره منافقین در سریال شاهرگ، پرداختن به این گونه موارد را نیاز نسل جدید عنوان کردند.

میرجلال‌الدین کزاری، ادیب و پژوهشگر معاصر زبان و ادب فارسی، به مناسبت درگذشت بدرالزمان قریب یادداشتی را در اختیار بخش هنر و ادبیات روزنامه اعتماد گذاشت.

سعید آقاخانی سریال «شاخ آفریقا» را برای پلتفرم های اینترنتی میسازد. هم اکنون طراحی کامل سریال توسط مهراب قاسم خانی انجام و نگارش متن ها پیش میرود.

یک تهیه‌کننده سینما معتقد است: هر از گاهی چند سکانس از راه‌آهن دیده شده؛ اما فیلم اختصاصی یا سریالی که مختص به راه آهن بوده باشد و به نقش آن در دوران دفاع مقدس بپردازد، ساخته نشده است و جا دارد که به آن فکر شود.

رجب طیب اردوغان اعلام کرد که ترکیه مقررات را برای کنترل پلتفرم های رسانه های اجتماعی و یا تعطیل کردن آنها معرفی می کند.

بدلیل شرایط خاص این روزهای جامعه (کرونا) و اهمیت موضوع رویداد و نمایشگاه مد و لباس عاشواریی، مهلت ثبت‌نام و شرکت در رویداد و نمایشگاه تا تاریخ 20 مردادماه 1399 تمدید گردید.

نماینده مردم فارسان در مجلس شورای اسلامی، گفت: شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما می‌توانند بسیاری از توطئه‌های دشمن را خنثی کنند، ما اگر بخواهیم حرفی برای گفتن داشته باشیم، خودمان را محاصره نکنیم و دور خودمان دیوار نکشیم و نفوذ فرهنگی داشته باشیم.

فیلم سینمایی «خورشید» مجبد مجیدی که قرار است در بخش مسابقه جشنواره ونیز شرکت کند، توسط «سلولوید دریم» پخش خواهد شد. شرکتی که در گذشته سابقه پخش فیلم ضد ایرانی «پرسپولیس» و «تاکسی» جعفر پناهی را در کارنامه دارد.

«کتاب مخفی» جدیدترین اثر داستانی انتشارات کتاب جمکران با موضوع غدیر و «صحیفه ملعونه» با استقبال گسترده روبرو شد و در دو روز اول به چاپ سوم رسید.

تعلق گرفتن فروش فیلم‌ها به مدت سه ماه به سینماها، کمک هزینه 100 میلیونی، مشروط کردن اکران آنلاین، پرداخت قبض سینماها توسط سازمان سینمایی و نیم‌بها شدن بلیت‌ها از مصوبات یازدهمین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما هستند.