شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

با اعلام خبر برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک در اسفندماه سال جاری، طی اطلاعیه جدید اداره کل هنرهای نمایشی قرار نیست فرد جدیدی به عنوان دبیر این رویداد معرفی شود.

دبیر شورای سیاست گذاری تماشاخانه ایرانشهر از ادامه تعطیلی اجراهای این تماشاخانه در وضعیت فعلی خبر داد و گفت: گروه هایی که می خواهند تولید جدید داشته باشند، از ما تضمین اجرا می خواهند ما هم در این شرایط نمی توانیم به هیچ گروهی چنین تضمینی را بدهیم.

تصویربرداری سریال «آقازاده» با طراحی، نویسندگی و تهیه کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی به پایان رسید.

اولین تصاویر از پشت صحنه فاز جدید سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری منتشر شد.

برنامه رادیویی "شب‌های ایران" که چند هفته‌ای است علاوه بر رادیوهای استانی از شبکه استانی سیمای مرکز تولیدکننده نیز پخش می‌شود، از این پس از شبکه سراسری شما هم روی آنتن می‌رود.

جواد رمضان‌نژاد رئیس مرکز سیمافیلم طی حکمی مجید اکبرشاهی را به سمت سرپرست گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم منصوب کرد.

برنامه «پایش» در جدیدترین قسمت خود اقدامات مجلس برای مهار قیمت مسکن را بررسی می کند.

برنامه «چتر نجات» که آموزش مهارت های امنیتی را برای شهروندان در دستور کار دارد، از این هفته به موضوع مهندسی اجتماعی می پردازد.

تهیه کننده سریال «بوقلمون» گفت: «محمدحسین لطیفی» به دلیل کارگردانی یک سریال دیگر از گروه ما جدا شد و این روزها مشغول رایزنی با چند کارگردان کمدی برای کارگردانی این سریال هستیم.

سی دی کتاب گویای «کشتی پهلو گرفته» از تازه‌ترین تولیدات انتشارات کتاب نیستان است. این کتاب گویا با صدای سیدمهدی شجاعی روانه بازار شد

نویسنده سریال «حکایت های کمال» گفت: از اول بنا داشتیم پرش زمانی در فصل دو داشته باشیم و از آنجایی که بچه ها هم بزرگ شدند باید فاصله زمانی چهار ساله ای داشته باشیم و همچنین قصه ها باید از فضای نوجوان درآمده و جدی تر شود.

سریال «دادستان» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی محصول مرکز سیمافیلم است که تصویربرداری آن با حضور بازیگران جدید در تهران ادامه دارد.

آژانس ادبی دایره مینا به نمایندگی از مصطفی مستور، امتیاز انتشار ترجمه اردوی کتاب «روی ماه خداوند را ببوس» را به انتشارات مهردر پاکستان واگذار کرد.

مدیر شبکه کودک گفت: برای نخستین بار در تاریخ برنامه‌سازی تلویزیونی ایران، برنامه «پاشو پاشو کوچولو» توانسته 40% خردسالان را بیننده همیشگی خود کند.

«طبیب» این هفته بیماری های مختلف بویایی، شنوایی و همچنین بیماری های روان را در ارتباط با کرونا بررسی می کند.

سریال «دادستان» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی محصول مرکز سیمافیلم است که تصویربرداری آن با حضور بازیگران جدید در تهران ادامه دارد.