شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

شورای صدور پروانه ساخت در جلسه اخیر با هشت فیلمنامه، سه مجوز کارگردانی اول و یک مجوز تهیه کنندگی موافقت کرد.

شورای عالی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت معرفی و منصوب شدند. هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی، آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

«محمد اله‌یاری» مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت پهلوان رسول بخش زنگشاهی، از هنرمندان شاخص موسیقی سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت.

ساخت نخستین سریال مربوط به کرونا برای تلویزیون توسط برادران محمودی در دستور کار قرار گرفته که نگارش این سریال از اسفندماه شروع شده است.

مجموعه تلویزیونی «خانه سبز» از فردا در کشورهای فارسی زبان همسایه، از شبکه آی‌فیلم 2 پخش می‌شود.

حمیدرضا پگاه در خصوص تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران گفت: اقدام خلاف مقررات هوایی، که توسط آمریکا صورت گرفت، قطعا باید از سوی مراجع پیگیری شده و به هر جا که لازم است شکایت شود، زیرا در هر صورت جان مردم عزیزمان بسیار مهم است.

اوج ابتذال در کارنامه سینمایی آرش معیریان را این روزها می شود در «زن ها فرشته اند2» به تماشا نشست؛ صحنه های رقص، شباهت سازی برای مصرف مشروبات الکلی و... تنها چند مورد از رسوخ ابتذال در سینمای ایران است.

"ماجراجویان بزرگ «نوشته الستر هامفریز با ترجمه لیدا هادی از سوی راه راه بخش کودک و نوجوان انتشارات اطراف منتشر شد.

استقبال از زندگی‌نامه شهید مدافع حرم مهدی ثامنی‌راد کتاب را در کمتر از یک ماه به چاپ سوم رساند.

صادق علیزاده با تشریح وضعیت فعلی حوزه نشر و مشکلات آن، گفت: «تورم، کرونا و لغو نمایشگاه کتاب» ناشران را در معرض خطر قرار داده است و با ادامه این روند ممکن است بخش جدی ناشران خصوصی هم از این شرایط متأثر شده و در شرایط سقوط قرار بگیرند.

جامعه ایمانی مشعر بار دیگر دومین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی هیأت را تا پایان مردادماه تمدید کرد.

مدیر تالار محراب با اشاره به اینکه چند پلاتوی جدید در این مجموعه تئاتری احداث می‌شود، اعلام کرد از این پس تالار محراب مانند یک پردیس تئاتری میزبان دانشجویان تئاتر خواهد بود.

اولین گروه زائران حج تمتع سال جاری، وارد فرودگاه جده شده و قرار است پس از محرم شدن به مکه مکرمه مشرف شوند.

به گفته محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 31 فیلم پویانمایی جدید در کانون در دست تولید قرار دارد.

همزمان با دور تازه برگزاری کنسرت های آنلاین، این بار سالار عقیلی به همراه همسرش حریر شریعت زاده اجرای زنده ای را به صورت مجازی پیش روی مخاطبان قرار دادند.

نایب رئیس کمیسیون فضای مجازی و رسانه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سریال سازی در تخصص ارشاد بود، موفق میشد ولی نمایش خانگی خیلی اصول خانوادگی را زیر سوال برده است. مثلا خیانت در همه جای دنیا خیانت است و نباید جز اصول سریال ها باشد.