شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

برنامه تلویزیونی «دوربرگردون» این هفته به مناسبت عید سعید قربان با حضور علیرضا خمسه و فریدون آسرایی روی آنتن شبکه سه می‌رود.

برنامه تلویزیونی «نقد سینما» این هفته ضمن نقد و بررسی سریال اسپانیایی «سرقت پول» در قالب پرونده‌ای ویژه به آسیب‌شناسی سریال‌سازی در شبکه نمایش خانگی می‌پردازد.

1260 اثر از آمریکای مرکزی و جنوبی، اروپا، آسیا و خاورمیانه و آفریقا متقاضی حضور در بخش‌های مختلف جشنواره فیلم مقاومت هستند.

کانون کارگردانان در پی حواشی اعطای مجوز کارگردانی به یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی از روز گذشته تشکیل جلسه داده و پیگیری های خبرنگار فرهنگی «دانا» حاکی از این است که کانون همه تلاش خود را دارد انجام می دهد تا مجددا مجوز اعطای کارگردان اولی ها به این کانون برگردد.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی "بچه‌محل" از بازگشت به محل ضبط خبر داد و گفت: بازیگر جدیدی به جمع ما اضافه شده، تصویربرداری را بعد از توقف دو هفته‌ای دوباره آغاز کرده‌ایم تا از عید قربان قسمت‌های جدید به آنتن برسند.

فراخوان ثبت‌نام در طرح تابستانه کتاب 99 توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد.

پوریا آذربایجانی، کارگردان در خصوص حواشی پیش آمده بر سر اعطای مجوز کارگردانی به یک شاخ اینستاگرامی گفت: مخاطبی که دیگر هیچ کتابی نمی خواند و تنها منابع مطالعاتی او صفحات اینستاگرام است، انتظار می رود فیلم سینمایی هم که می بیند، فیلم همان شاخ های اینستاگرامی باشد.

سهراب پورناظری نوازنده مشهور کشورمان، در خصوص بیانیه بی بی سی و ادعای امضای 500 نفر از هنرمندان برای آزادی میمندی‌نژاد گفت: من اصلا همچین کسی را نمی شناسم و هیچ بیانیه ای را امضا نکرده ام. حمایت من فقط از کار خیری است که انجام شده است.

چهار عنوان کتاب دفاع‌مقدسی انتشارات سوره مهر که با همکاری کانون زبان ایران به انگلیسی ترجمه شده‌اند، در کتابفروشی این‌ناشر رونمایی شدند.

داریوش دلیری تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «صبح بخیر ایران» درباره حواشی دنباله‌دار کنایه مجری این برنامه صبحگاهی به تیم فوتبال پرسپولیس و شایعه برکناری او از این برنامه توضیحاتی ارائه کرد.

«طبیب» امروز چهارشنبه 8 مردادماه به دلیل وضعیت بحرانی و قرمز کرونا در کشور میزبان سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت است.

محمد سرشار، نویسنده کتاب «شکار هیولا» به تمایل سینماگران برای اقتباس از این کتاب خبرداد.

شخصیت‌های مجموعه تلویزیونی «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور لهجه جنوبی دارند.

خسرو سینایی از سینماگران به‌نام کشورمان به دلیل عفونت ریوی و ابتلا به کرونا بستری شده است.

در اولین قسمت از مسابقه تلویزیونی «ایرانیش» که امشب روی آنتن می‌رود استندآپ کمدین‌هایی چون ابوطالب حسینی و میثم درویشان‌پور با هنرمندان رقابت می‌کنند.

ضبط برنامه «عصر جدید» این بار با پروتکل‌های بهداشتی سخت‌گیرانه‌تر آغاز شده است.