شنبه 15 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانا

فرهنگی خبرگزاری دانا

سازمان بسیج هنرمندان کشور در پی درگذشته والده مکرمه رئیس هیأت اندیشه ورز این سازمان و وزیر پیشین ارشاد و فرهنگ اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد، متن این پیام به شرح ذیل است.

بیانیه خانه تئاتر در مطالبه گری از اوضاع بسیار بد معیشتی جامعه بزرگ تئاتر ایران منتشر شد.

فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی در بخش اصلی هفتاد و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز پذیرفته شد.

شماری از هنرمندان به رهگیری هواپیمای ماهان توسط آمریکا در آسمان سوریه واکنش نشان دادند؛ برخی خواستار حرکت مقابل به مثل بودند و برخی این حرکت را ماحصل دشمنی دیرینه آمریکایی ها با ملت ایران عنوان کردند.

دبیرخانه شورای معارف سیما، جزییات پخش دعای پرفیض عرفه از رسانه ملی را اعلام کرد.

علی زاهدی تهیه‌کننده «طبیب» درباره نمایش آدرس اینستاگرامی برنامه و اعلام تخلف بودن این اقدام از سوی دبیر شورای نظارت تاکید کرد در این باره تابع تصمیمات و ابلاغیه‌های سازمان صداوسیما هستند.

فیلم کوتاه «اژدها وارد می‌شود» به کارگردانی سامان غنائمی با بازی سارا شاهرودیان، سعید بحرالعلومی و آیسان فرجی‌پور جلوی دوربین رفت.

مدیر رادیو اربعین از فراخوان دریافت طرح و ایده برای تولیدات رادیو اربعین خبر داد.

آژانس ادبی تماس امتیاز ترجمه 10 عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به زبان عربی فروخت.

سخنرانان در رونمایی از کتاب ناگفته های جنگ 33 روزه ضمن تشریح ابعاد جنگ بر ضرورت ترجمه ادبیات مقاومت به فارسی تاکید کردند.

برنامه «شکلات تلخ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی سه شنبه 7 مرداد گفتگویی با بازیگر فیلم «شنای پروانه» خواهد داشت.

«دخترم نرگس» نشان داد مردم ایران همچنان سادگی، صمیمت و سلامت خانواده‌های ایرانی را مهمتر از هر چیزی می دانند و گاهی حتی یک سریالی مانند این را که شاید حتی بودجه ای نصف برخی سریال‌های پرخرج و پرحاشیه تلویزیون را هم به خود اختصاص نداده، به سریال‌های پر زرق وبرق تلویزیون ترجیح می دهند.

سید مسعود شجاعی طباطبایی هنرمند عرصه کارتون و کاریکاتور در صفحه اینستاگرام خود یکی از کاریکاتورهایی را که مورد تمجید شهید آوینی قرار گرفته بود، منتشر کرد.

در پی حواشی صورت گرفته مبنی بر صدور مجوز کارگردانی برای یک اینفلوئنسر اینستاگرامی، بر اساس اخبار شنیده شده، کانون کارگردانان قرار است فردا در یک جلسه فوری و ویژه این مسئله را بررسی کرده و مخالفت خود را با این مجوز اعلام کند.

«بوم و بانو» همکاری جدید سعید سلطانی به عنوان کارگردان و آرمان زرین‌کوب در جایگاه تهیه‌کننده پس از سریال پرمخاطب «ستایش» است.