دوشنبه 16 مهر 1403

دانشجوی اسفراینی مدال نقره مسابقات جهانی نوآوری را از آن خود کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دانشجوی اسفراینی مدال نقره مسابقات جهانی نوآوری را از آن خود کرد

بجنورد - ایرنا - سرپرست تیم اختراعات ایران گفت: مبینا قزی، دانشجوی اسفراینی توانست در مسابقات جهانی نوآوری آفریقا 2 مدال کسب کند.

امیرعباس کوشکی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مسابقات جهانی نوآوری آفریقا که نتایج آن بتازگی اعلام شده، مبینا قزی با پروژه «بیمارستان هوشمند» توانست مدال برنز را دریافت کند همچنین مدال نقره این رقابت ها با پروژه «ربات هوشمند پیشگیری در مقابل کرونا» به این دانشجوی اسفراینی اختصاص یافت.

وی افزود: همچنین تیم اختراعات ایران در مسابقات جهانی نوآوری های برتر تسلا و رقابت های ARCA کرواسی توانست با نوآوری های مرتبط با کرونا مدال نقره این مسابقات جهانی را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: خانم قزی، دانشجوی علوم پزشکی کاشان است که با پروژه نوآوری دستگاه هوشمند پیشگیری و کمک به استفاده دارو های مصرفی بیماران کرونایی در مسابقات تسلا شرکت کرد و مدال نقره را از آن خود کرد.

مبینا قزی، پیش از این هم به عنوان تنها شرکت‌کننده ایرانی در رقابت‌های جهانی پژوهش کشور رومانی، پذیرفته شده بود.

سرپرست تیم اختراعات ایران نیز خود به عنوان مخترع اسفراینی در مسابقات جهانی نوآوری و اختراعات ترکیه که بزرگ ترین مسابقات جهانی دنیا است شرکت کرد و مدال نقر را از آن خود کرد.

محمدی کوشکی با پروژه «دستگاه های پیشگیری در مقابل کرونا» در این مسابقات شرکت کرده بود.

سرپرست تیم اختراعات ایران گفت: این رقابت ها در سال های 2020 تا 2021 برگزار شده و نتایج آن بتازگی اعلام شده است.

شهرستان 120 هزار نفری اسفراین با حدود 20 هزار جمعیت دانش آموزی در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد

*س_برچسب‌ها_س*