چهارشنبه 2 آبان 1403

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

وب‌گاه خبر آنلاین

بیژن بیرنگ، معتقد است در حال حاضر برخی از هنرمندان سفارشی‌ساز شدند و باید به آن‌ها گفته شود چه بسازند و چه نسازند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما در وقایع اخیر شاهد برخی تخلفات بودیم که در محیط دانشگاهی بی‌سابقه بوده است. لذا آئین‌نامه قبلی تناسبی با وقایع اخیر نداشت و نیازمند به روزرسانی متناسب با وضعیت امروز دانشگاه‌ها بود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مهلت حذف اضطراری دروس نیمسال اول سال تحصیلی 1402 - 1401 دانشجویان دانشگاه تهران تمدید شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: کلانتری گفت: ما محتاج یک ریل گذاری جدید هستیم و باید فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و به طورکلی در کل کشور بازنگری شود، عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و متناسب با تحول‌هایی که در متن جامعه و به صورت خاص در دانشگاه صورت گرفته و شاهد تنوع و تکثری از سلایق هستیم، بتوانیم برنامه‌ها و سیاست‌های فرهنگی را سامان بدهیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه شرق نوشت: علیرضابیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: نگرشی وجود دارد و در دانشگاه شریف هم برخی بسیجی‌ها بر آن ایراد می‌گرفتند این بود که مجلس معتقد است حق تجمعات باید اطلاع‌محور باشد، اما آن‌ها معتقدند باید برگزاری این تجمعات مجوزمحور باشد و برای تشکیل اجتماع مجوز گرفته شود. در حالی که قانون اساسی آن حق را موکول به گرفتن مجوز نکرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

با وجود آزادی‌های صورت گرفته «ترانه علیدوستی» ستاره سینمای ایران در روزهای اخیر بازداشت شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عملکرد 15‌ماهه شهرداری تهران در مبارزه با رویه‌های فسادآمیز روز گذشته مورد نقد بسیاری از اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

رویداد 24 نوشت: با اینکه نگاه رسمی وزارت امور خارجه حفظ مصونیت اماکن دیپلماتیک است، اما ظاهرا نهادهایی همچون شهرداری به مدیریت علیرضا زاکانی چنین دیدگاهی را قبول ندارند و معتقدند آنگونه که آنها می‌اندیشند، باید اقدام شود. زاکانی فعلا شهردار تهران است؛ سوال اینجاست اگر او رییس جمهور بود، چه می‌کرد؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کلانتری معاون وزیر علوم گفت: احکام بخشی از دانشجویان، تعلیق و برخی بازداشتی‌های موقت، آزاد شدند؛ بخش دیگر نیز با رافت و بخششی که دستگاه قضا داشت، احکامشان تقلیل پیدا کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: حاج حسین قنبری قائم، معروف به حاج آقا نباتی از اساتید عرفان و اخلاق درگذشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون اول قوه قضاییه گفت: در ماده 12 سند امنیت قضایی که در سال 1399 ابلاغ شد نیز بر حق انتخاب آزادانه وکیل و منع تحمیل وکیل تاکید گردیده، بنابراین اصل حق دسترسی آزادانه افراد به وکیل یک حق اساسی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اساتید دانشگاه‌های افغانستان در اعتراض به اقدام جدید طالبان در جلوگیری از آموزش دختران در دانشگاه‌ها، استعفا دادند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با تشریح راه‌حل‌های قابل اجرا برای رفع معضل آلودگی هوا گفت: با استفاده از هوش مصنوعی و دانش بومی می‌توان آلودگی هوا را کنترل کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پیامی آغاز فصل زمستان و فرارسیدن شب یلدا را به دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان این دانشگاه تبریک گفت.