چهارشنبه 18 مهر 1403

داوری: انتخابم در بسکتبال از روی دوستی و رفاقت نبوده / حدادی: این بسکتبال مریض و بیمار است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
داوری: انتخابم در بسکتبال از روی دوستی و رفاقت نبوده / حدادی: این بسکتبال مریض و بیمار است

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: در بسکتبال انتخابم دوستی و رفاقت نبوده و در این لحظه تا الان مسائل را ملی دیده‌ام.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال به‌همراه سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی و حامد حدادی، ستاره تیم ملی امروز، چهارشنبه - 4 خردادماه در فدراسیون بسکتبال با اصحاب رسانه برگزار شد.

جواد داوری در ابتدای این نشست ضمن تشکر از زحمات رئیس قبلی فدراسیون و کادر پیشین تیم ملی بسکتبال، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم اتفاقات زیبایی را با مجموعه جدید در بسکتبال رقم بزنیم. با عرقی که به این رشته دارم، امیدوارم در کنار اصحاب رسانه بتوانیم تصمیمات درستی برای بسکتبال بگیریم. افتخار این را داشتم که به عنوان بازیکن هم در خدمت ارمغانی بوده‌ام.

وی در ادامه بیان داشت: انتخابات و حواشی قبل از آن تمام شده و واقعا آنقدر حجم کاری بالاست که فرصتی برای پرداختن به این مسائل نداریم. همچنین با توجه به شیوع بیماری کرونا مدت طولانی تقریبا ورزش تعطیل بود و بنابراین باید با سرعت بیشتری کارها را انجام دهیم. مجموعه ما نیاز به حمایت رسانه‌ای دارد و منظورم این نیست که انتقادپذیر نیستیم و پذیرای انتقادات مثبت هستیم.

داوری درباره دلایلش برای انتخاب سعید ارمغانی گفت: در بسکتبال انتخابم دوستی و رفاقت نبوده و در این لحظه تا الان مسائل را ملی دیده‌ام. اگر می‌خواستم رفاقت اتفاق بیفتد، به شجاع‌پور نمی‌گفتم سپس بروم سراغ کلاه‌سنگیانی. قرارداد ارمغانی تا پایان پنجره آخر یعنی اسفند است که شرایط صعود به جام جهانی روی آن تاثیر خواهد داشت.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره انتخاب سرپرست تیم ملی با توجه به حواشی دوره قبلی بیان کرد: هر تیم سرپرستش اهمیت و تاثیر زیادی خواهد داشت. یکی از علل حواشی اخیر، سرپرستی تیم ملی بوده چرا که سرپرست مسائل داخلی را برعهده دارد. شجاع‌پور محبوب و شناخته‌شده هست و می‌دانستم سنش بالاست که نفر اجرایی برایش درنظر گرفتیم. اتفاقات رخ داده پیش را نمی‌شود کتمان کرد ولی اعتقاد داشتیم یکی با شخصیت و توانایی بالا باید در این سمت حساس تیم ملی باشد. وقتی شجاع‌پور قبول زحمت نکرد، حالا کلاه‌سنگنانی مدیر تیم ملی هست و در این تیم نیاز به وحدت داریم. تیم را باید درست پرورش بدهیم.

داوری در پاسیخ به سئوالی درباره مشکلات مالی فدراسیون و نحوه قرارداد با ارمغانی گفت: مشکلات مالی برای همه فدراسیون‌ها هست ولی نباید روی روند کار تاثیر بگذارد. 2 پارت قرارداد با ارمغانی داریم، قسمت دوم با شرایطی دیگر هست و به موقع درباره‌اش حرف می‌زنیم. یک قرارداد تا انتهای پنجره و دیگری به شکلی دیگر تا آخر جام جهانی. اگر هم بخواهد برود، ما نمی‌گذاریم. خارجی‌ها قراردادشان ارزی هست و اگر ریالی باشد، تخلف است. مشکلی نداریم و برای پرداخت بحثی نیست.

داوری درباره دعوت از بازیکنان قدیمی تیم ملی و همدوره ای های خود نظیر کامرانی گفت: در بحث مدیریتی اصلا دوستی و رفاقت ندارم. اول از هر چیزی خدایم مهم است، خودم و سپس مسائل فنی. کامرانی اسطوره بسکتبال ماست و از نفرات تاثیرگذار که باید او پاس داشت. او بچه پراستعدادی هست و می‌طلبد که وقتی انتخاب بزرگی داری بین بازی کردن یا هر سمتی، باید سنجشی به طرف بدهی. وقتی کامرانی را برای تیم ملی آوردم، گفتم صلاح نیست دیگر باشی. تصمیمی باید گرفته شود و پیشنهاد دادم مشاور من باش و به مسائل فنی ورود کن که نظارت دائم داشته باشیم. این شرایط را برای نیک‌خواه و آفاق هم گذاشته بودم، همینطور اوشین در مسائلی دیگر و هدف‌مان این است که مربی‌سازی هم بکنیم.

*حدادی: بسکتبال مریض و بیمار است

در ادامه حامد حدادی کاپیتان کهنه کار تیم ملی صحبت کرد و اظهار داشت: در ابتدا حادثه آبادان را تسلیت می‌گویم و واقعا خودم شخصا خیلی از این سانحه ناراحتم. از داوری و ارمغانی ممنونم که افتخار کاپیتانی تیم ملی را به من داده‌اند. از شنبه که تمرینات شروع می‌شود زمان بسیار کمی داریم. هرچند تعویق بازی‌های آسیایی به نفع بسکتبال شد اما باید در دو رویداد مهم پنجره انتخابی و کاپ آسیا شرکت کنیم. امیدوارم با وحدت بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم و قول می‌دهیم که با تمام وجود تمرین کنیم.

وی درباره انتخاب تیم باشگاهی اش گفت: پیشنهاد از تیم قبلی ام در چین برایم آمده ولی شرایط قرنطینه سخت می‌شود. این 2 ساله خیلی اتلاف وقت زیاد شد و این تاثیرگذار بوده. با تیم گرگان هم صحبت کرده ایم اما تصمیمی نگرفته ایم.

کاپیتان تیم ملی درباره وضعیت مصدومیتش بیان کرد: مصدومیت کمرم روبه بهبودی است اما قرار بر این شد در این 2 ماه مشغول درمان باشم اما فشار صددرصد نمی‌توانم بیاورم. هرروز در آزادی تمرین کرده‌ام. کار بسکتبال پرفشار نداشته ام و شنبه باید ببینم چه می‌شود.

وی درباره اینکه بازوبند کاپیتانی را از دوست قدیمی اش صمد گرفته گفت: یکی 2 سال که کاپیتان تیم ملی بوده‌ام، باعث افتخارم بوده و حس خوبی داشته که باز هم کاپیتان شده‌ام و کار سختی هم هست. صمد چندین سال زحمت این کار را کشیده که می‌دانم سخت است. نسل طلایی که می‌گویند، روزی ما آمدیم تیم به مشکلاتی خورد. هر تعییری یک هزینه‌هایی دارد ولی آینده درخشانی در انتطار این بسکتبال است، به شرط باهم بودن. این بسکتبال مریض و بیمار است

وی با اشاره به شرایط نامطلوب قبلی در تیم ملی بسکتبال گفت: بین بچه‌ها تفرقه رخ داده، بازیکنان همدیگر را باور نداشتند اما الان وقت باور و وحدت رسیده تا به دوران اوج برگردیم. من هم به عنوان بازیکن تا جایی که توان داشته باشم بازی می‌کنم.

انتهای پیام /