جمعه 10 فروردین 1403

دربی پرتغالی‌ها در ایران؛ ساپینتو با غول آسیا مقابل مورایس با سپاهان قدرتمند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دربی پرتغالی‌ها در ایران؛ ساپینتو با غول آسیا مقابل مورایس با سپاهان قدرتمند

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت «portugoal» پرتغال امروز در گزارشی با عنوان «دربی پرتغالی ها در ایران» به رقابت ساپنتیو در استقلال با مورایس به همراه سپاهان در لیگ برتر ایران پرداخت.

این رسانه پرتغالی در گزارش خود نوشت: سپاهان که فصل گذشته در لیگ ایران سوم شد، روز پنجشنبه گذشته از ورود ژوزه مورایس به این تیم خبر داد. دستیار سابق ژوزه مورینیو پس از حضور کوتاه مدت سال گذشته در عربستان با الهلال، بیکار شد.

ریکاردو ساپینتو دیگر مربی پرتغالی پس از امضای قراردادی یک ساله با استقلال در شبکه‌های اجتماعی گفت: بسیار مفتخرم که به بزرگترین باشگاه ایران و یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان یعنی باشگاه استقلال پیوستم. می دانم 40 میلیون هوادار استقلال هم مثل من پرشور هستند. بی صبرانه منتظر بازی در ورزشگاه آزادی هستم.

هواداران بزرگ استقلال در بسیاری از نقاط خاورمیانه پراکنده هستند و باشگاهی با نام مستعار "آبی های پایتخت" دو بار جام قهرمانی آسیا را فتح کرده و جزو غول های فوتبال آسیا به شمار می آید. ساپینتو جانشین فرهاد مجیدی شد که پس از کسب عنوان قهرمانی در فصل گذشته تهران را ترک کرد و هدایت تیم اتحاد کلبا امارات را برعهده گرفت.

باشگاه جدید مورایس، سپاهان نیز یک قدرت های سنتی در فوتبال ایران است که آخرین بار در فصل 15-2014 قهرمان لیگ برتر خلیج فارس شده است. طبق بیانیه باشگاه، تیم اصفهانی اوایل این ماه با مورایس تماس گرفت و مربی پرتغالی اصرار داشتند تا قبل از تصمیم گیری برای انتقال با قراردادی سه ساله، از امکانات سپاهان بازدید کند.

این زوج مطمئناً تجربه زیادی در خارج از کشور به همراه دارند. ساپینتو در صربستان، یونان، عربستان سعودی، بلژیک، لهستان، برزیل و ترکیه و همچنین مربیگری اسپورتینگ، براگا، بلننسس و موریرنزه در کشور خود کار کرده است. تنها قهرمانی ساپینتو به عنوان سرمربی تاکنون، قهرمانی او در جام حذفی بلژیک با استاندارد لیژ در فصل 18-2017 است.

مورایس از دوران دستیار مورینیو در اینترمیلان، رئال مادرید و چلسی لذت برده است، در حالیکه فعالیت های انفرادی، او را به آلمان، سوئد، عربستان سعودی، تونس، یمن، ترکیه، یونان، انگلیس، اوکراین و کره جنوبی رسانده است، جایی که مورایس موفق 4 جام قهرمانی بیاورد. او دوبار با چونبوک موتورز قهرمان لیگ کره شد. این مربی 56 ساله در عربستان سعودی نیز قهرمان شد و در سال 2009 با اسپرانس تونس قهرمان تونس شد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

باشگاه استقلال

اخبار چهره‌ها

سپاهان ساپینتو مورایس دربی پرتغالی ها در ایران جدال ساپنیتو با مورایس این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
دربی پرتغالی‌ها در ایران؛ ساپینتو با غول آسیا مقابل مورایس با سپاهان قدرتمند 2
دربی پرتغالی‌ها در ایران؛ ساپینتو با غول آسیا مقابل مورایس با سپاهان قدرتمند 3
دربی پرتغالی‌ها در ایران؛ ساپینتو با غول آسیا مقابل مورایس با سپاهان قدرتمند 4
دربی پرتغالی‌ها در ایران؛ ساپینتو با غول آسیا مقابل مورایس با سپاهان قدرتمند 5
دربی پرتغالی‌ها در ایران؛ ساپینتو با غول آسیا مقابل مورایس با سپاهان قدرتمند 6