جمعه 30 شهریور 1403

درخواست امام جمعه اردبیل از پزشکیان درباره فروش نفت / امام جمعه ورامین: منطقه در آستانه جنگ کوانتومی نوین است / امروز حرف از فتح اروپا به دست اسلام است

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
درخواست امام جمعه اردبیل از پزشکیان درباره فروش نفت / امام جمعه ورامین: منطقه در آستانه جنگ کوانتومی نوین است / امروز حرف از فتح اروپا به دست اسلام است

امام جمعه اردبیل گفت: اگر نمایندگان اجازه فروش نفت را به صورت موردی از آقای پزشکیان بگیرند تمام پروژه‌ها به اتمام می‌رسد. استان اردبیل بالاترین رای را به ایشان داده است طبعاً انتظار از ایشان انتظار خاصی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل ضمن گرامی داشت هفته دفاع دفاع مقدس اظهار کرد: با شهدای عزیز پیمان می‌بندیم که پرچم آنها را که عزت و اقتدار ایران عزیز است را زمین نگذاریم. در جنگ تحمیلی 220 هزار نفر از بهترین جوانان این کشور را از دست دادیم یعنی کشور از 220 هزار نسل محروم شد. ما هزینه بسیار سنگینی برای عزت و اقتدار کشور پرداخت کرده ایم.

بنا بر روایت ایسنا، وی ادامه داد: سیاست مداران ما توجه کنند که مسبب اصلی تمام این فاجعه‌ها آمریکاست. حمله صدام به ایران و هم‌چنین حمله صدام به کویت همه با چراغ سبز و بلکه با دستور آمریکا بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین با اشاره به تصادفات اخیر در جاده مغان تصریح کرد: جاده مغان دوباره فاجعه آفرید در عرض یک ماه چند خانواده داغدار شد از یک خانواده 4 نفر فوت و یک طفل بدون خانواده ماند. این برای ما بسیار سخت است. طلب پیمانکاران اگر داده نشود امیدی به پیشرفت کار نیست. یک پیمانکار خارجی با سابقه و مقتدر می‌گوید اگر نفت به ما داده شود هم جاده مغان، هم راه آهن مغان، هم انتقال آب شرب از خزر، هم جاده مواصلاتی جنوب استان و هم هزاران مسکن ملی را بدون پول و فقط با تحویل نفت در اسرع وقت انجام می‌دهیم. دولت ایران در گذشته با نفت پیمانکاران را در پروژه‌های بسیار بزرگ فعال کرده بود بعداً ممنوع شد. اگر نمایندگان اجازه فروش نفت را به صورت موردی از آقای پزشکیان بگیرند تمام پروژه‌ها به اتمام می‌رسد. استان اردبیل بالاترین رای را به ایشان داده است طبعاً انتظار از ایشان انتظار خاصی است. اگر با فروش نفت موافقت نمی‌شود تامین هزینه 180 کیلومتر جاده استاندارد آنچنان برای دولت سخت نخواهد بود.

وی افزود: تمام شهرهای مرزی استان از جمله گرمی، مشکین شهر، نمین، پارس آباد و اصلاندوز حق دارند از مزایای منطقه آزاد برخوردار باشند. در منطقه اصلاندوز 6 هزار هکتار زمین که منطقه آزاد ارس می‌خواست تصرف کند باید به منطقه آزاد استان ملحق شود. تاکنون در بیله سوار 80 هکتار زمین تملک شده، در حالی که هزاران هکتار لازم است؛ بنابراین باید به طرف پارس آباد و گرمی توسعه یابد این نکات حتماً مد نظر نمایندگان و مدیریت ارشد استان و مسئولین کشوری مناطق آزاد قرار گیرد.

امام جمعه ورامین: ناهنجاری‌های کشور به خاطر نفوذ و صدور فرهنگ غربی و ارزش های مادی است

مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان ورامین نیز در نماز جمعه با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) نماینده گفتمان توحید در عالم است، گفت: این گفتمان مدام در حال گسترش است و امروز حرف از فتح اروپا به دست اسلام است و اقتضای دعوت ایشان را نمی شود نفی کرد و ما باید در این مسیر حرکت کنیم، این گفتمان در تمامی زمان ها و مکان هاست.

عزیزی ادامه داد: توحید تاریخ مصرف و مرز ندارد و گفتمان پیامبر روز به روز در حال گسترش است و امروز این نبوت مرزهای عالم را در نوردیده است و قطعا این گسترش به‌واسطه کشور گشایی نبوده است که اسلام نیز آن را نفی کرده است.

امام جمعه شهرستان ورامین به حوادث منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت: این منطقه در آستانه جنگ کوانتومی نوین قرار دارد و دشمنان هرگز دست از دشمنی بر نخواهند داشت و از هر وسیله ای نیز استفاده می‌کنند و امیدواریم انتقام الهی به دست جبهه مقاومت قرار گیرد.

وی به نشست خبری ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: وقتی سخن از صدور انقلاب بوجود می آید بحث کشور گشایی نیست؛ بحث از جهان بینی توحیدی است که در قرآن و قانون منعکس شده است؛ ریاست جمهوری قسم یاد کرده است از آن صیانت می کند، ما باید از مبانی انقلاب دفاع کنیم بر همین اساس از دولت حمایت می کنیم ولی چک سفید امضا به هیچ دولتی نداده و نخواهیم داد.

وی افزود: اگر ما در کشور ناهنجاری‌هایی را مشاهده می کنیم به خاطر نفوذ و صدور فرهنگ غربی و ارزش های مادی است.

امام جمعه ورامین خاطرنشان کرد: دشمن در خانه و بازار ما سنگربندی کرده است و بدنبال بی عفتی و بی حیایی هست و ما موظفیم از عفت و حیاء در جامعه دفاع کنیم.

امام جمعه شیراز: دستگاه‌های نظامی تمام ابزارهای خود را به‌روز کنند

همچنین لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به انفجارهای بیروت و لبنان که نزدیک به 3 هزار نفر مجروح و عده قابل توجهی شهید شدند، بیان کرد: در این حوادث نعمت سلامت لطمه خورده است چنان‌که ازدحام جمعیت را در بیمارستان‌های بیروت مشاهده کردیم. همچنین امنیت نیز لطمه خورده است.

وی ادامه داد: دعواهای سیاسی بین جریان‌های مختلف سیاسی داخل کشور باعث شده است از نعمت امنیت و سلامتی غافل شویم. امنیت نعمت است و باید شکرگزار خدای متعال باشیم. اگر در وضعیت امروز دنیا، کشوری بخواهد امن باشد مسلما مردم باید پای کار امنیت خود به دستگاه‌های امنیتی کمک کنند و دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی باید وظایف خود را در این زمینه‌ها با توکل بر خدا بسیار جدی پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: دستگاه‌های نظامی ما با کمال اقتدار باید از عرصه جنگ سایبری تا جنگ زمینی در مرز، ابرازهای خود را کاملاً به‌روز کنند و دائما درصدد این باشند که قدرت نظامی خود را تقویت کنند.

دژکام همچنین با اشاره به پیش رو بودن هفته دفاع مقدس گفت: فراموش نکنیم جوانانی جانشان را سپر کرده و کشور را در مقابل دشمن حفظ کردند و اگر ابزار جنگی نداشتند با نیروی انسانی قوی آن را جبران کردند.

29211

کد خبر 1960326