جمعه 14 اردیبهشت 1403

دردسر جدید برای هواپیمایی کیش ایر / جنجال ها شروع شد!

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
دردسر جدید برای هواپیمایی کیش ایر / جنجال ها شروع شد!

با توجه به گزارش سازمان حسابرسی، 100 درصد سهام هواپیمایی کیش باید به بخش خصوصی واگذار شود. همچنین، به دلیل عدم تمدید مجوزها، 6 هواپیمای این شرکت هم از حرکت منصرف شده‌اند.

با توجه به گزارش سازمان حسابرسی، 100 درصد سهام هواپیمایی کیش باید به بخش خصوصی واگذار شود. همچنین، به دلیل عدم تمدید مجوزها، 6 هواپیمای این شرکت هم از حرکت منصرف شده‌اند.

بابت مرخصی استفاده نشده کارکنان حداقل مبلغ 327 میلیارد ریال ذخیره در حساب‌های شرکت هواپیمایی کیش منظور نشده است. در صورت اصلاح حساب‌ها از این بابت سرفصل حساب‌ها و اسناد پرداختی به مبلغ 327 میلیارد ریال افزایش و مالیات پرداختی به مبلغ 82 میلیارد ریال و سود خالص به‌مبلغ 245 میلیارد ریال کاهش می‌یابد.

شرکت هواپیمایی کیش در راستای قانون اجرا سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مشمول واگذاری شده و در گروه یک ماده 2 قانون قرار گرفته و باید 100 درصد سهام آن به بخش خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی واگذار شود.

سرفصل دارایی‌های ثابت شامل مبلغ 7025 میلیارد ریال بهای تمام شده 6 فروند هواپیمایی کیش‌ایر است که به‌دلیل نقص فنی، کمبود قطعات و عدم تمدید مجوزهای لازم پروازی امکان عملیاتی شدن آنها فراهم نیست.

درآمدهای عملیاتی کیش ایر در نیمه نخست سال قبل 935 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال 1401 حدود 90 درصد افزایش یافته است.

قیمت‌های جدید بلیت هواپیما به ستاد تنظیم بازار ارسال شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی بررسی و به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی بررسی و به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است.

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بررسی قیمت بلیت هواپیما با حضور تمامی مسئولان در این بخش در شورای عالی هواپیمایی بررسی شد گفت: قیمت بلیت مدنظر در این جلسه بررسی و افزایشی که مورد تایید تمامی مسئولان در این بخش بود تصویب و به ستاد تنظیم بازار ارسال شد.

به گفته وی خوشبختانه در عید با تمهیدات انجام شده به هیچ عنوان افزایش قیمتی در نرخ بلیت هواپیما رخ نداد و میزان تاخیرات هم در نوروز به 15 دقیقه رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی به هیچ عنوان حق افزایش قیمت بلیت هواپیما پیش از تصویب ستاد تنظیم بازار را ندارند افزود: قیمت مدنظر با هماهنگی شرکت های هواپیمایی به تصویب رسیده و امیدواریم هرچه سریعتر ستاد تنظیم نظر خود را اعلام کنند.

چرا خرید بلیط ارزان هواپیما دشوار است؟

چالش خرید بلیط هواپیما مقرون‌به‌صرفه ناشی از عوامل مختلفی است که در افزایش هزینه‌ها در صنعت هوانوردی نقش دارند. در درجه اول، افزایش هزینه‌ها در جنبه‌های مختلف هوانوردی که ناشی از نوسانات ارزی و تورم عمومی است، سفرهای هوایی را نسبت به حمل‌ونقل زمینی و ریلی نسبتاً گران‌تر کرده است. این هزینه‌های فزاینده در نهایت تأمین بلیط‌های ارزان هواپیما را برای مشتریان سخت‌تر کرده است.

علاوه بر این، گسترش آژانس‌های مسافرتی و پلتفرم‌های آنلاین بلیط، فرایند خرید بلیط را پیچیده‌تر کرده است. هر واحد تجاری حاشیه سود متفاوتی دارد که منجر به ارائه قیمت‌های متنوعی در بازار سفر می‌شود. این اختلافات در قیمت‌گذاری تحت تأثیر هزینه‌های عملیاتی، اندازه نیروی کار و هزینه‌های تبلیغاتی این واحدهای تجاری است.

حجم زیاد گزینه‌های موجود، جستجوی مؤثر در هر پلتفرم را برای یافتن مقرون‌به‌صرفه‌ترین بلیط برای کاربران سخت می‌کند. این فرایند جستجو نه‌تنها به زمان و تلاش قابل توجهی نیاز دارد، بلکه می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. علاوه بر این، آژانس‌های مسافرتی که بلیط‌های ارزان‌تری ارائه می‌دهند، ممکن است در صفحات اول نتایج موتورهای جستجو دیده نشوند.

دردسر جدید برای هواپیمایی کیش ایر / جنجال ها شروع شد! 2