پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

در ارتباط با انتقام از صهیونیست‌ها با برنامه و حساب شده رفتار کردیم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
در ارتباط با انتقام از صهیونیست‌ها با برنامه و حساب شده رفتار کردیم

مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.

رامین مهمانپرست سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره حمله موشکی سپاه پاسداران به اهداف نظامی صهیونیست‌ها اظهار کرد: هیچ زمانی، هیچ کشوری در موضوعات مختلف دست خود را کامل رو نمی‌کند و به اصطلاح، حمله موشکی ما به اسرائیل گوشه‌ای از توانایی‌های ما است که چند پیام داشت.

وی ادامه داد: پیام اول آن بود. اسرائیلی‌ها آن احساسی که برای گنبد آهنین داشتند و امنیتی که برای سرزمین‌هاشان مدعی بودند از بین رفت، و همه متوجه شدند علی رغم همه هزینه‌های سنگینی که برای این موارد نظامی برای امن نگهداشتن آسمان خود انجام دادند این آسمان امن نیست و حتی مقامات رژیم صهیونیستی بعد از این عملیات اعلام و قبول کردند که موشک به اهداف اصابت کردند و اعتراف کردند با کمک آمریکا و انگلیس و فرانسه و اردن این کار را کردند و آن‌ها می‌دانند اگر آمریکا و کشور‌های اروپایی از آسمان آن‌ها دفاع نمی‌کردند گنبد آهنین هیچ خاصیتی نخواهد داشت.

مهمانپرست گفت: آن‌ها می‌دانند که ما از آخرین سلاح‌های پیشرفته خود استفاده نکردیم و می‌دانند حجمی که به کار رفت نمونه‌ای بود که می‌توانست بسیار سنگین‌تر باشد و همچنین جبهه مقاومتی که دور تا دور اسرائیل را گرفته اند آن‌ها نیز از همه توان خود استفاد نکردند و این برای مقامات صهیونیستی اعلام خطر جدی بود.

وی تاکید کرد: آن‌ها در مصاحبه‌هایی که داشتند و خبرنگار‌هایی که در اسرائیل گزارش تهیه می‌کنند و مطالب کشور‌های غربی حاکی از آن است که در اسرائیل ترس فراوانی ایجاد شده و آن‌ها فهمیدند که بلوفی در کار نیست و می‌شود از فاصله دور به این خوبی به اهداف و به سرزمین‌های اشغالی رسید.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه افزود: ما اعلام کرده بودیم که تنها اهداف نظامی را هدف می‌گیریم و به هیچ وجه قصد از بین بردن مراکز اقتصادی و عمومی و افراد را نداریم. کسی که بتواند از آن همه لایه دفاعی و امنیتی و هوایی آن‌ها عبور کند اگر قرار بود مراکز اقتصادی و رفاهی را مورد هدف بگیرد خسارت‌ها بسیار بیشتر می‌شد.

وی افزود: همه این‌ها باعث می‌شود که ملاحظه جدیدی هم اسرائیلی‌ها داشته باشند و هم کشور‌های منطقه. کشور‌هایی که اطراف ما هستند و ممکن بود احساس کنند اسرائیل قدرت بلامنازع است و هیچ کس نمی‌تواند با آن‌ها مقابله کند و ایران هم حرف‌های بدون پشتوانه می‌زند از این به بعد متوجه شدند که تهدید ایران در ارتباط با همکاری با صهیونیست‌ها و گرفتن پاسخ محکم و سخت را باید بسیار جدی بگیرند.

مهمانپرست گفت: این موضوع باعث می‌شود جبهه مقاومت قدرت بیشتری بگیرد و کشور‌های اسلامی دلشان گرم می‌شود که واقعا توانایی مقابله با این غده سرطانی وجود دارد و بالاخره مواضع و محاسبات جدی تری می‌شود و حتی از این به بعد اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها مراقب رفتار خود با ما بیشتر خواهند بود.

وی درباره نشست شورای امنیت گفت: آن‌ها اگر بخواهند از طریق دیپلماتیک وارد شوند مسئله‌ای نیست برای آن که در عالم سیاست خیلی‌ها سعی می‌کنند موضع بگیرند و محکوم کنند و یا فشار سیاسی وارد کنند و ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه درگیر برخورد‌های ناعادلانه غربی‌ها با کشور خود بودیم و اکنون ما در این بخش‌ها با تجربه شدیم و درست عمل می‌کنیم و مهم این بود که آن‌ها هیچ دستاوردی از شکایت خود علیه ما در شورای امنیت نداشتنند.

مهمانپرست تصریح کرد: اتفاقا باعث شد که همه جنایات و تخلفات آن‌ها تذکر داده شود و افکار عمومی به این نتیجه برسند که آنها سالیان سال است مردم فلسطین را و کشور‌های همسایه را تحت کشتار قرار دادند و ناامنی ایجاد کردند و این قدر جسارت پیدا می‌کنند که به کنسولگری حمله کنند. جلسه شورای امنیت نشان دهنده این بود که ما بسیار با برنامه و حساب شده رفتار کردیم و بر اساس قوانین سازمان ملل از خودمان دفاع مشروع داشتیم و قاطع عمل کردیم و هیچ کس نتوانست حتی در این زمینه بیانیه صادر کند.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در انتها گفت: احساس می‌کنم جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود. وقتی بایدن به نتانیاهو می‌گوید شما حق پاسخگویی به ایران را ندارید و اگر حمله‌ای انجام دهید دیگر آمریکا کنار شما نخواهد بود این بسیار معنی دارد و برای همین هم مسئولان جنایتکار صهیونیتستی اعلام کرده اند که فعلا قصد پاسخگویی ندارند و صحنه‌های بین المللی از این به بعد کاملا تغییر خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی