یک‌شنبه 15 مهر 1403

دستگاه‌های اجرایی برتر استان زنجان در جشنواره شهید رجایی معرفی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دستگاه‌های اجرایی برتر استان زنجان در جشنواره شهید رجایی معرفی شدند

زنجان - ایرنا - 13 دستگاه اجرایی استان زنجان در شانزدهمین جشنواره شهید رجایی در شاخص‌های مختلف به عنوان برترین‌ها معرفی شدند.

استاندار زنجان شامگاه سه شنبه در شانزدهمین جشنواره شهید رجایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: همه روزها به ویژه هفته دولت فرصت خوبی است تا به توصیه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب توجه جدی شده و مسوولان به ملت گزارش عملکرد ملموس و واقعی بدهند تا نقاط ضعف و قوت عملکردها

توسط خود مردم بیان شود.

فتح الله حقیقی با تاکید بر اینکه باید نقشه راه داشته باشیم، اظهار داشت: نقشه راه از این جهت ارزشمند است که عمل بر اساس آن موجب رسیدن به اهداف ترسیمی شده و پایان هر اقدامی نیز می توان برای مردم عملکرد ارائه داد. وی ادامه داد: بهتر است در جشنواره شهید رجایی بر اساس مقوله هایی که ارزیابی می کنیم آیتم تکریم مردم نیز لحاظ و در نقشه راه نیز گنجانده شود. استاندار زنجان با بیان اینکه نقشه راه را با هدف به نتیجه رساندن پروژه ها ترسیم می کنیم، گفت: در شروع کار به عنوان تکریم مردم این مقوله را نیز لحاظ کنیم و بررسی شود که مردم را به معنای واقعی در نظام جمهوری اسلامی که ائمه اطهار (ع) و مقام معظم رهبری تاکید کرده اند، تکریم کنیم و در پایان شاخص ها و اقدامات انجام شده برای مردم را گزارش دهیم. حقیقی تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از هم اکنون علاوه بر نقشه راهی که دستگاه های اجرایی را مورد ارزیابی قرار می دهد به عنوان تکریم مردم نیز مصداق هایی را لحاظ کند که قابل ارزیابی باشد. وی یادآوری کرد: بخشی از امتیاز این مقوله توسط مردم، ارباب رجوع و رسانه ها داده شود چرا که این اقشار نیز در انتخاب مدیر و دستگاه برتر نقش درستی داشته باشند. استاندار زنجان گفت: باید بتوانیم برای تکریم مردم نیز جایگاهی داشته باشیم و امتیازی بدهیم که با محقق شدن این مهم وجدان عمومی نیز لحاظ شود و می توانیم این موضوع را در سطح ملی نیز پیشنهاد بدهیم. حقیقی یادآوری کرد: در 2 سال اخیر سعی کرده ایم این مهم را انجام دهیم اما تاکنون ورود عملیاتی به این موضوع نداشتیم.

50 دستگاه اجرایی در شاخص های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار گرفتند معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: ارزیابی دستگاه های اجرایی در سال گذشته با شعار توسعه دولت الکترونیک و ارتقای فرهنگ سازمانی با هدف افزایش شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی در کشور و استانها سرلوحه همه دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت. نجفی افزود: براساس مواد 81 و 82 قانون مدیریت و خدمات کشوری دستگاه های اجرایی ملزم به استقرار نظام مدیریت و عملکرد در همه سطوح هستند و ماموریت پیگیری و ارزیابی نظارت و استقرار نظام مدیریت عملکرد سرلوحه سازمان مدیریت و برنامه ریزی است. به گفته وی، این فرایند بر پایه برنامه های جامع نظام اصلاح اداری بوده که سالانه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور در بخش های عمومی و اختصاصی و با مشارکت همه دستگاه های اجرایی در سطح استان انجام و نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه ها با انتخاب دستگاه و مدیران در جشنواره شهید رجایی انجام می شود. معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: فرایندی ارزیابی عملکرد سالانه دستگاه های اجرایی ابتدا بخشنامه این مهم توسط سازمان اداری استخدامی ابلاغ و سپس شورای راهبری توسعه مدیریت در استان تشکیل و ایتم های اجرای های ارزیابی عملکرد به تصویب می رسد. نجفی اظهارداشت: پس از این مراحل خود ارزیابی دستگاه های اجرایی با درج مستندات آغاز و بعد از این مرحله تایید امتیاز خود ارزیابی دستگاه های اجرایی انجام و امتیاز دهی شاخص های عمومی و اختصاصی توسط تیم های ارزیابی محقق داده می شود. وی ادامه داد: بعد از این محله اعلام نتایج اولیه انجام می شود و پس از وصول اعتراض ها و بررسی مجدد نتایج نهایی در ستاد جشنواره شهید رجایی اعلام و از برترین های این جشنواره تقدیر می شود. معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: در ارزیابی شاخص‌های عمومی در سال‌جاری 6 محور کلی با 26 شاخص و 150 زیر شاخص را مورد بررسی قرار دادیم که پنجاه دستگاه اجرایی مشارکت کننده در ارزیابی عملکرد وجود داشت. به گفته نجفی، در 50 دستگاه اجرایی در قالب پنج گروه جا گرفته و مورد بررسی قرار دادیم. به گزارش ایرنا، در گروه عمومی قضایی، دستگاه برتر استان زنجان اداره کل امور اقتصادی و دارایی، در گروه زیربنایی و توسعه زیر ساخت شرکت توزیع نیروی برق، گروه تولیدی و خدماتی، سازمان جهادکشاورزی، گروه سلامت و رفاه اجتماعی نیز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نیز اداره کل فنی و حرفه ای، در بخش بیشترین میزان رشد عملکرد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان و سازمان حج و زیارت، در گروه ارزیابی های جشنواره شهید رجایی بانک توسعه صادرات شعبه زنجان، در گروه تحقق سیاست‌های محوری قوه قضائیه در استان زنجان دادگستری استان، در ایجاد ارامش رسانه ای جامع و موثر استانی صدا و سیمای مرکز زنجان، در گروه تحقق اهداف بازسازی و احداث مسکن نیازمندان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و در گروه حمایت از سرمایه گذاری و رفع موانع تولید نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان حائز رتبه های برتر شدند.

*س_برچسب‌ها_س*