دوشنبه 16 مهر 1403

دعوت بشر به سوی بندگی فلسفه اصلی بعثت است / لزوم الگوپذیری از زندگی پیامبر اکرم (ص)؛ نیاز امروز بشر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دعوت بشر به سوی بندگی فلسفه اصلی بعثت است / لزوم الگوپذیری از زندگی پیامبر اکرم (ص)؛ نیاز امروز بشر

حجت الاسلام غلام قنبری گفت: دعوت بشر به سوی حیات، زندگی انسانی و طاعت و بندگی خداوند فلسفه اصلی بعثت رسول گرامی خدا (ص) و سایر انبیاء الهی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام غلام قنبری کارشناس مذهبی در گفتگو با "تیتریک" ضمن تبریک عید مبعث و آغاز رسالت پیامبر خاتم (ص) گفت: بعثت، انسان را از بندگی غیرخدا و تبعیت از شیطان آزاد کرد.

وی آزادی حقیقی را آزادی از هوای نفس دانست و ادامه داد: انبیاء الهی و به ویژه پیامبر اکرم (ص) برای هدایت بشر مبعوث شدند.

این کارشناس افزود: یکی از مهمترین و محوری ترین پیام های روز مبعث، وحدت بین مسلمین است آنچه که امروز استکبار و رژیم صهیونیستی از آن هراس دارند، امت واحده اسلام می باشد.

حجت الاسلام قنبری تصریح کرد: مهمترین توصیه اهل بیت (ع) و پیامبر اکرم (ص) تلاش برای حفظ وحدت بین مسلمین است زیرا با اتحاد جهان اسلام، عدالت در دنیا برقرار و بیداری اسلامی رقم می خورد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف بعثت نیز تکمیل عقول بشر است تا انسان را به تعالی برساند زیرا جهل گمراه کننده و زمینه نابودی است.

این کارشناس افزود: بزرگترین خسارت جامعه، غفلت از سبک زندگی و سیره عملی پیامبر اکرم (ص) است و گرایش به سمت زندگی غربی مشکل را دو چندان می کند در حالی که مردم کشورهای اروپایی از این نوع زندگی پشیمان هستند.

حجت الاسلام قنبری گفت: امروز شعار "فرزند کمتر - زندگی بهتر" کشور را با مشکل جمعیت روبرو کرده است که این شعار نشات گرفته از تفکر غربی است.

وی ادامه داد: بالا رفتن سن ازدواج و افزایش تجردگرایی نیز برگرفته از سبک زندگی غربی می باشد و این نوع مثال ها نشان می دهد که از سیره پیامبر اکرم (ص) فاصله گرفته ایم و این زنگ خطری برای جامعه است.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: قرآن، پیامبر اکرم (ص) را به عنوان الگویی برای مسلمانان معرفی می کند بنابراین برای رهایی از آسیب های جامعه باید سیره عملی ایشان را در زندگی الگو قرار دهیم.

انتهای پیام /