پنج‌شنبه 19 مهر 1403

دفاع مقدس یک فرهنگ و سبک زندگی برای جوانان بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دفاع مقدس یک فرهنگ و سبک زندگی برای جوانان بود

تهران - ایرنا - رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه بقای نظام جمهوری اسلامی در ارتباط با دفاع مقدس ممکن است، گفت: این ارتباط هرچه وسیع تر شود موفق‌تر خواهیم بود، دفاع مقدس یک پدیده برای زمان خاص و همان هشت سال دوران دفاع نبود بلکه دفاع مقدس یک سبک زندگی و یک فرهنگ برای جوانان این مرز و بوم بود.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی روز چهارشنبه در نمایشگاه اقتدار دفاعی 40 در گفت و گو با خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا، اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس یکی از نمایشگاههایی است که حداقل سالی یکبار نیاز است در آن حضور پیدا کنیم و ارتباط خود را با شهدا، رزمندگان و جانبازان بیشتر کرده و فعالیت‌های ویژه در این عرصه که صورت گرفته را رصدت کنیم و با آنها آشناتر شویم. دفاع مقدس یک ارزش بود که خلق آن بسیاری از مولف‌ها را در کنار هم قرار داد و همدلی، ایثار و مقاومت مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس زبانزد و مثال زدنی است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این جمله که مسجد سنگر است گفت: مساجد سنگر هستند تعبیر نورانی امام خمینی (ره) است در نگام امام راحل مساجد در ایام انقلاب محل تجمع انقلابیون برای برپایی کلاس‌های سیاسی و عقیدتی بود و در ایام جنگ نیز سنگر حمایت از جبهه های نبرد.

وی تصریح کرد: باید به مساجد و ارزشهای مسجد باور داشته باشیم. اعزام رزمندگان به جبهه ها از همین مساجد انجام می‌شد. مسجد محل مقاومت در برابر دشمنان است.

حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: در مسجد نشان اصلی نشان خداست و همه باید برای این نشان فعالیت کنیم از بسیج و کانونها گرفته تا امامان جماعت و هیات امنای مساجد همه باید برای خدا فعالیت کنند.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: علت تاسیس کانون ها این است که مساجد فعالیت هایشان برای حضور جوانان بیشتر شود و هیات امنا هم کمک کنند که این اتفاق مبارک در این امر بیفتد. هر چه تلاش کنیم جوانان و نوجوانان با مساجد بیشتر آشناتر شوند قطعا آسیب های اجتماعی کمتر می شود و ارزشها نهادینه تر می شود و فضای بهتری برای تعالی جوانان ایجاد می شود.

ارزانی درباره اساسنامه و ثبت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز خاطر نشان کرد: اساسنامه کانون‌ها در سال 97 ثبت شد و طی یک آیین نامه در شواری عالی مصوب شد و برای ثبت آن هم با سازمان ثبت هم نهایی شده است. خوشبختانه برای ثبت کانونهای مساجد، سازمان ثبت هم تسهیلات ویژه ای را در نظر گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر 25 هزار و 500 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور فعالیت دارند و مسئولان کانونها در سراسر استانهای کشور باید مدارک خود را به سازمان ثبت تحویل دهند.

*س_برچسب‌ها_س*