چهارشنبه 18 مهر 1403

دفاع مقدس

دفاع مقدس

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور اسرائیل از "خط قرمز" این کشور توصیف و تاکید کرد که ماهیت واکنش ایران به این حمله "بسیار مهم" خواهد بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

در روزهای گذشته تعدادی از تروریست‌ها و اشرار مسلح گروهک جیش‌الظلم به اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی در شهرهای چابهار و راسک در استان سیستان‌وبلوچستان حمله کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم گفت: اگر هر کشوری آدمی مثل آقای دکتر ظریف را در اختیار داشت، حتما اجازه نمی‌داد که ایشان وقتش به تدریس و این چیزها بگذرد؛ به کشورها و نشست‌های مختلف می‌فرستاد و مهمانانی که می‌آمدند با ایشان ملاقات کنند و از ایشان برای حل مشکلات مشورت و کمک بگیرند؛ یا جناب آقای خاتمی که طرح گفت‌وگوی تمدن‌های ایشان در سازمان ملل به عنوان شعار سال به اتفاق آراء تصویب شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

پیکر شهدای مدافع حرم سرلشگر محمدهادی حاج رحیمی و سید مهدی جلادتی به طور جداگانه بر روی دستان مومن مردم ایران تشییع و در خانه ابدی خود آرام گرفتند.

وب‌گاه خبر آنلاین

اینجا اصفهان است. هجدهم فروردین‌ماه و بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان. ساعت هشت صبح است و مردم گرداگرد میدان بزرگمهر چشم‌براه آیین تشییع و خاکسپاری یار دیرین شهید خرازی هستند. حاج علی زاهدی جوان با جلیقه نجات سبزرنگ کنار شهید خرازی بر بنری بزرگ با عنوان «مردان خدا دل به دریا می زنند» به چشم می آید.

خبرگزاری تسنیم

صوت مکالمه بیسیم سرلشکر سردار شهیدمحمدرضا (علی) زاهدی با سردار احمد غلامپور در هدایت عملیات والفجر8 که در تاریخ 1364/11/20 در قرارگاه کربلا ضبط شده است.

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس گفت: در سال 1365 زمانی که حسین خرازی فرمانده لشکر 14 امام‌حسین (ع) به شهادت رسید در جلسه‌ای که برای تعیین جایگزین این شهید سرافراز برگزار شد با تایید امام‌خمینی (ره) علی زاهدی به فرماندهی این لشکر منصوب شد.

خبرگزاری تسنیم

مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام 20 فروردین ماه در شهرک استقلال واقع در تهرانسر برگزار می‌شود.

وب‌گاه الف

همرزم شهید سردار زاهدی گفت: سه دوره سردار مقاومت سیدحسن نصرالله از رهبری خواهش کردند اگر شود شهید زاهدی به لبنان برگردند که علاقه سیدحسن نصرالله و رهبر معظم انقلاب نشان کارایی ایشان بود.

خبرگزاری تسنیم

ویژه‌برنامه‌های جشنواره "شهر شهدا" در فرهنگسرای خاوران در جنوب تهران تا عید سعید فطر ادامه دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

‌رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حمله اسرائیل بدون پاسخ نخواهد ماند، زمان، نوع و نحوه عملیات را ما تعیین می‌کنیم و قطعا با دقت انجام خواهد گرفت و دشمن را از کارش پشیمان خواهیم کرد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در واکنش به درخواست مردم مبنی بر انتقام گفت: حمله اسرائیل بدون پاسخ نخواهد ماند، زمان عملیات و نوع عملیات را ما تعیین می‌کنیم، با دقت انجام خواهد گرفت و قطعاً آن را از کارش پشیمان خواهیم کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

مراسم تشییع پیکر سردار سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی در اصفهان آغاز شد.

خبرگزاری تسنیم

"بعد از جنگ، زاهدی همچنان بسیجی بود، گروه اول فرماندهان سپاه درجه گرفتند و او هنوز بسیجی بود تا اینکه آفارحیم او را متقاعد کرد تا عضویت سپاه و درجه سرتیپی به وی اهدا گردد."

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی پس از تماشای فیلم سینمایی «آسمان غرب» گفت: در آغاز جنگ که ارتش نمی‌دانست چه باید کند، شهید شیرودی و هم‌رزمانش ایستادند و معادلات دفاع مقدس را تغییر دادند.

وب‌گاه مشرق نیوز

پاسخ جمهوری اسلامی به شرارت‌های رژیم‌صهیونیستی قطعی است، بازی مطلوب حفظ زمین راهبردی در عین استمرار سیاست ابهام است. در جایی که او منتظر نیست ضربه تاکتیکی هم خواهد خورد.