پنج‌شنبه 19 مهر 1403

دمای صبحگاهی در نقاط سردسیر زنجان به زیر صفر می‌رود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دمای صبحگاهی در نقاط سردسیر زنجان به زیر صفر می‌رود

زنجان - ایرنا - رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای از امروز / دوشنبه 25 فروردین / تا صبح فردا با کاهش همراه شده و در مناطق سردسیر استان دمای صبحگاهی به زیر صفر خواهد رسید.

سونا صرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوا در شهر زنجان 2- درجه سانتیگراد پیش بینی شده است اما احتمال می رود در برخی مناطق سردسیر این استان به 4- درجه سانتیگراد نیز برسد.

وی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته صائین قلعه از توابع شهرستان ابهر با 1+ درجه سانتیگراد و گیلوان از توابع شهرستان طارم نیز با 19+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین مناطق این استان گزارش شدند.

صرفی به میزان دمای فعلی شهر زنجان اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر میزان دمای فعلی شهر زنجان 6 درجه سانتیگارد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه سانتیگارد کاهش نشان می دهد.

وی تصریح کرد: بررسی نقشه های هواشناسی، بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی مستقر بر استان طی امروز دوشنبه است که گاهی با بارش باران و در برخی نقاط با رگبار باران و رعد و برق و احتمال تگرگ و وزش موقت باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

صرفی با بیان اینکه در برخی مناطق به ویژه در ارتفاعات احتمال ریزش برف وجود دارد، افزود: از فردا / سه شنبه 26 فروردین ماه / به تدریج با خروج سامانه بارشی شرایط جوی نسبتا پایداری بر استان حاکم شده و تا روز پنجشنبه در اغلب مناطق بارش پیش بینی نمی شود.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: جمعه / 29 فروردین ماه / مجدد به ویژه در ساعات بعد از ظهر، رگبار باران و رعد و برق انتظار می رود.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*