چهارشنبه 18 مهر 1403

دمای هوای زنجان با افزایش نسبی مواجه خواهد شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دمای هوای زنجان با افزایش نسبی مواجه خواهد شد

زنجان - ایرنا - رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: میزان دمای هوای این استان، فردا / جمعه / با افزایش نسبی مواجه می‌شود.

سونا صرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افزایش میزان دما، سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی زنجان در نقاط مختلف این استان را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی حاکم بر استان زنجان که از روز گذشته / چهارشنبه 10 اردیبهشت ماه / فعالیت خود را آغاز کرده است تا اواخر وقت امروز همچنان فعال خواهد بود، اظهار داشت: روز گذشته از تمام ایستگاه های هواشناسی استان زنجان به غیر از مرکز این استان (زنجان)، بارندگی گزارش شد.

صرفی با بیان اینکه هوای استان زنجان از بعد از ظهر امروز / پنجشنبه 11 اردیبهشت ماه / بارانی و همراه با رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ و به صورت موقت با وزش باد نسبتا شدید، خواهد بود، افزود: فردا / جمعه 12 اردیبهشت ماه / بارندگی در سطح این استان را نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: روز شنبه و یکشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به منطقه، آسمان زنجان نیز ابری و بارانی شده و و وزش باد نسبتا شدید را نیز خواهیم داشت.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*