پنج‌شنبه 19 مهر 1403

دمای هوا در زنجان کاهش می یابد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دمای هوا در زنجان کاهش می یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای کمینه هوا به تدریج با کاهش نسبی همراه شده است که در مناطق سردسیر استان دمای صبحگاهی به زیر صفر خواهد رسید.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی ها، کاهش دما در این استان تا صبح چهارشنبه هفته جاری برقرار خواهد بود و از بعدازظهر فردا / دوشنبه / با خروج سامانه بارشی تا پایان هفته جاری شرایط جوی به نسبت پایدار در منطقه حاکم خواهد شد.

وی اضافه کرد: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر آسمان ابری طی امروز / یکشنبه / است که گاهی با بارش باران و برف و در برخی مناطق نیز با وزش باد شدید همراه شده و به همین دلیل در مناطق کوهستانی و مستعد کولاک و برف دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان زنجان ادامه داد: صبح فردا / دوشنبه / نیز در برخی مناطق شرقی و شمال شرق استان احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.

وی بیشترین بارش ثبت شده در این استان طی 24 ساعت گذشته را مربوط به زرین رود خدابنده به میزان 15.8 میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان در شهرهای ابهر، خرمدره، قیدار و زنجان نیز به ترتیب 10.7،10.6،10.4 و 5.7 میلی متر بوده است.

سلطانی افزود: طی 24 ساعته گدشته ابهر با یک درجه بالای صفر سردترین و گیلوان طارم و ماهنشان با دمای 13 و 12 درجه گرمترین مناطق این استان بودند که دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز در مدت یاد شده بین 1 و 10 درجه بالای صفر بوده است.

همم اکنون استان زنجان 57 ایستگاه هواشناسی دارد که چهار مورد از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته فعال است و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س*