پنج‌شنبه 19 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

شب گذشته، تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره نهایی شده و طی یک کنفرانس مطبوعاتی به اطلاع عموم رسید. همچنین داده‌های مربوط به مجوزهای ساخت‌وساز صادره در ماه اوت، منتشر شد و توانست بر تصمیم سران فدرال رزرو تاثیرگذار باشد. کاهش نرخ بهره می‌تواند به بازار کار رونق ببخشد، هزینه استقراض را برای افراد و شرکت‌ها کاهش دهد و دسترسی افراد به کالاهایی مانند مسکن و خودرو را افزایش دهد.

حمله تروریستی عصر روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی به پیجر‌های مورد استفاده هزاران نفر در لبنان و سوریه، واکنش مقامات ایران را درپی داشت. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری با اشاره به جنایت روز گذشته در لبنان، چنین رخدادی را مایه شرمساری کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکایی‌ها دانست و گفت: استفاده از ابزارهایی که برای رفاه بشر ساخته شده‌اند، به عنوان ابزار ترور اوج جنایت‌پیشگی است. محمدباقر قالیباف،...

پنجاه‌ودومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران روز یکشنبه اول مهر ماه برگزار می‌شود. به گفته سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، با فروش 168کیلوگرم شمش طلا در حراج پنجاه‌ویکم این مرکز، حجم شمش‌های خریداریشده تا کنون از مرز 10تن عبور کرد و بر این اساس بیش از 44هزار میلیارد تومان از سرمایه به چرخه اقتصاد کشور بازگشت. به گزارش «ایسنا» اصغر بالسینی به برگزاری جلسه51 حراج شمش طلا اشاره...

دو هفته پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، رهبر انقلاب اسلامی در مراسمی هدف دشمن از جنگ روانی در عرصه نظامی را ایجاد ترس و عقب نشینی خواندند و گفتند: «به تعبیر قرآن کریم، عقب نشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدان های سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد.» این سخنان ایشان در دیدار با دست اندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه...

«یک معامله عادی‌سازی؛ منجر به ایجاد راه‌حل دو دولتی نمی‌شود، چین را از خاورمیانه بیرون نمی‌کند، ریاض را از پیگیری مصالحه با همسایگان منصرف می‌کند و به آن جرات ریسک کردن می‌دهد، به خاورمیانه آسیب می زند و واشنگتن را از کمک به منطقه برای پیشرفت در منابع واقعی درگیری و افراط‌گرایی منحرف می‌کند.»

پوتین پیشنهاد وزارت خارجه روسیه درباره شرایط معاهده مشارکت راهبردی ایران و روسیه را پذیرفت.

قیمت ریال عمان در معاملات امروز بازار ارز تهران برای دومین روز متوالی کاهش بیشتر از هزار تومان را تجربه کرده است.

فردا پنج‌شنبه جاده پلدختر - خرم‌آباد مسدود می‌شود.

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد ایالات متحده آمریکا در انفجارهای روز گذشته یا امروز در لبنان دخالتی نداشته است.

القسام وعده داد که سرزمین‌های اشغالی را در طوفان رزمندگان استشهادی غرق خواهد کرد.

امروز همچنین قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران، عقب نشینی کرده است و نسبت به روز گذشته 16241 تومان نرخ گذاری شد. هر درهم افت ارزش 125 تومانی را تجربه کرد.

مقاومت اسلامی عراق چهارشنبه شب از حمله پهپادی به بندر اشغالی حیفا خبر داد.

از هفته گذشته که قیمت انس طلا رکورد قیمتی زده، جو عجیبی برای خرید طلا شکل گرفته بود و حتی برخی مدعی بودند که دلارتان را بفروشید طلا بخرید. در روز چهارشنبه این جو معکوس شد و برخی از تحلیلگران می‌گفتند قیمت طلا به محدوده حساس رسیده پس بفروشید و دلار بخرید.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که این رژیم در حال آغاز مرحله جدیدی از جنگ با حزب‌الله لبنان است.

ریزش معدن در ارزوییه کرمان یک مصدوم برجای گذاشت.