پنج‌شنبه 19 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک سناتور ارشد آمریکایی اعلام کرد: من پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای رأی‌گیری به کنگره ارائه خواهم کرد تا فروش تسلیحات به اسرائیل را تا حدود 20 میلیارد دلار متوقف کند.

قربانیان انفجارهای جدید در لبنان به 20 شهید و بیش از 450 مجروح افزایش یافت.

وزارت خارجه عربستان و قطر از قطعنامه سازمان ملل که خواستار پایان حضور اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین است، حمایت کردند.

منابع خبری از حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی در شهر حیفا اشغالی خبر دادند.

وزیر خارجه اسرائیل تاکید کرد: ما با لحظه‌ای ترسناک روبه‌رو هستیم و می‌ترسیم وارد جنگ [با اسرائیل] بشویم، زیرا خواستار چنین چیزی نیستیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه در واکنش به انفجارهای تروریستی لبنان تاکید کرد: هر که در ورای این حملات است، هدفش گسترش ترور در لبنان است.

عدم رعایت مقررات حمل بارهای ترافیکی 600 هزار تومان جریمه دارد.

تیم فوتبال منچسترسیتی دیدار با اینترمیلان را با تساوی بدون گل به پایان رسید.

یک شهروند ترک‌تبار در آلمان به دلیل انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی در حمایت از فلسطین از سوی پلیس این کشور احضار شد.

مجارستان به ادعاها درباره دخالت این کشور در انفجار پیجرها در لبنان واکنش نشان داد و تاکید کرد که هیچ یک از دستگاه‌های مورد نظر در مجارستان نبوده‌اند.

یک جوان 28 ساله سلماسی به دلیل برخورد صاعقه درگذشت.

آمارهای رشد اقتصادی به روش هزینه در بهار امسال نشان می‌دهد رشد اقتصادی در بهار 1403 به سطح 4.2 درصد رسیده است.

آمریکا مدعی شد که عملیات یک گروه هکری چینی را خنثی کرده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در حمایت از حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین واکنش نشان داد.

بانک مرکزی جزئیات گزارش رشد اقتصادی بهار را منتشر کرد. براساس این گزارش، نرخ رشد اقتصادی فصلی در بهار1403 بر مبنای قیمت‌های ثابت سال1395، برابر با 3.2درصد بوده است. این آمار حاکی از کاهش 1.3واحد درصدی رشد فصلی اقتصاد در بهار امسال نسبت به زمستان سال گذشته است. بررسی جزئیات گزارش رشد، چهار پیام مهم را گوشزد می‌کند. پیام اول این است که رشد اقتصادی در یک مسیر کاهشی قدم گذاشته است. پیام...

بررسی سخنان رئیس‌جمهور در نشست اخیر با جمعی از اصحاب رسانه به برخی از تحلیلگران این سیگنال را مخابره کرده که ایران آماده شروع مجدد مذاکرات با غرب است. البته ردپای این تحلیل هنوز به بازار ارز نرسیده و شاخص‌ها درحال سپری کردن روزهای کم‌نوسان خود هستند. اما آیا سیگنال مذاکرات هنوز می‌تواند بر روند معاملات غیررسمی ارز تاثیر بگذارد؟