پنج‌شنبه 19 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

جناب آقای پزشکیان، رئیس‌جمهور محترم در بخشی از اظهارات خود در نشست خبری اخیر گفت: «اگر بتوانیم مسئله FATF و برجام و هرگونه ارتباط با دنیا را حل کنیم، اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور به وجود بیاید، نه تنها می‌توانیم معضلات را حل کنیم، بلکه می‌توانیم کشور را به چشم‌انداز‌های ترسیم‌شده از سوی مقام معظم رهبری برسانیم.»؛

مقام‌های جمهوری دموکراتیک کنگو سه‌شنبه اعلام کردند که در حمله شبه‌نظامیان در شمال شرق این کشور دستکم 20 تن از روستائیان کشته شدند.

کامالا هریس، معاون جو بایدن رییس جمهور و نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا، روز سه شنبه خواستار پایان دادن به جنگ اسرائیل علیه غزه و عدم اشغال مجدد سرزمین های فلسطینی شد.

ونزوئلا اعلام کرد که یک تبعه آمریکایی دیگر را به ظن توطئه برای ترور نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور بازداشت کرده است.

کیهان نوشت: روزنامه زنجیره‌ای هم‌میهن ادعا کرد حوادث سال 1388 دامی است که کیهان می‌خواهد پهن باشد و پزشکیان می‌خواهد آن را جمع کند!

ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی بامداد چهارشنبه یک موشک به سمت شرق شبه‌جزیره کره شلیک کرد.

شخصی به نام رایان مک‌کوئین دیوانه‌وارترین خودروی دنیا را با دو موتور جت و بیش از 18 هزار اسب بخار قدرت ساخته است.

رسانه های رژیم صهیونیستی سه شنبه شب گزارش دادند که آژیر هشدار حمله موشکی در شمال سرزمین های اشغالی به صدا درآمده است و مدیریت آتش نشانی و نجات اسرائیل اعلام کرد که آتش سوزی بزرگی در نزدیکی شهر صفد در الجلیل در شمال سرزمین های اشغالی رخ داده است.

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات مسعود پزشکیان رئیس جمهوراسلامی ایران درباره برجام گفت: معتقدیم دیپلماسی بهترین روش است اما اکنون از آن بسیار دور هستیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت از تعیین مبلغ اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: فرمول مدنظر را به «سازمان اداری و استخدامی کشور» ارسال کرده‌ایم و در انتظار مصوبه این سازمان هستیم.

نامزد حزب جمهوریخواه بار دیگر نسبت به وقوع یک جنگ جهانی هشدار داد.

شب نخست از هفته اول لیگ قهرمانان اروپا، لیورپول در سن‌سیرو از سد میلان گذشت.

در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی به نام «پیجر» در مناطق مختلف لبنان، جنبش امل این جنایت اسرائیل را محکوم کرد.

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای، به دادستانی تهران احضار شد.

به گفته نماینده دشتی و تنگستان در مجلس وضعیت چند نفر از حادثه دیدگان اتوبوس بوشهر_ مشهد وخیم گزارش شده است.

به گفته یکی از نمایندگان لبنان، اکثر انفجار پیجرها در این کشور که شرایط وخیمی دارند، از ناحیه چشم آسیب دیدند.