جمعه 20 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به تمدید زمان بخشودگی جرائم مالیاتی گفت: به تمامی مودیان توصیه می‌کنیم از این فرصت استفاده کرده و تا 29 شهریورماه بدهی مالیاتی خود را پرداخت نمایند.

محمدباقر قالیباف رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس گفت: درخواست استعفای آقای حسین‌زاده اعلام وصول شده و در دستور کار قرار می گیرد.

شهردار تهران برای پاسخگویی به سوال مطرح شده در حوزه مسکن به شورای شهر تهران می آید.

یرکل منابع انسانی بانک مرکزی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه تسهیلاتی خارج از مصوبات در بانک مرکزی تعریف و پرداخت نشده است، افزود: با توجه شایعه‌سازی‌های دروغ علیه رئیس‌کل بانک مرکزی و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی، بانک مرکزی حق پیگیری حقوقی و شکایت قضایی را بر خود محفوظ می‌داند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، عصر روز شنبه در حاشیه هفتمین نشست رسانه‌ای بریکس اعلام کرد که مسکو در صورت استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد آمریکایی در خاک ژاپن، پاسخی جامع و نظامی - فنی به آن خواهد داد.

تحلیلگران معتقدند فروشندگان هفته گذشته طلا و سکه ضرر کرده‌اند و با افزایش قیمت‌ها نتوانسته‌اند خرید کنند. به گزارش اقتصادنیوز از نظر آن‌ها، اگر در هفته آینده قیمت انس طلا از سقف فعلی عقب‌نشینی کند، بازار داخلی طلا و سکه نیز به سمت نزول حرکت خواهد کرد. به عقیده معامله‌گران، در صورت کاهش قیمت‌ها، خریداران جامانده وارد بازار خواهند شد و نوسان جدیدی در قیمت‌ها به وجود خواهد آمد.

سفیر ایران در روسیه از حضور مسعود پزشکیان در نشست بریکس در کازان روسیه خبر داد.

همتی با اشاره به گزارش «شامخ» (شاخص مدیریت خرید) که نشانگر روند کاهشی این شاخص در مردادماه امسال است، گفت: این روند که نشانگر روند رکوردی در خرید بنگاه هاست، باید مورد توجه و ترمیم قرار گیرد.

در نهایت و با رأی وکلای ملت، عباس گودرزی به عنوان عضو ناظر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

قالیباف عنوان کرد: در راستای تعامل صحیح دولت و مجلس، ضروریست انتصابات رده های میانی هیئت دولت نیز در چارچوب اصولی که رییس جمهور محترم، تحت عنوان وفاق ذکر کرده اند، صورت گیرد.

محمد باقر متانی با اشاره به اینکه دولت دستمزدها را مطابق قانون افزایش نداده است گفت: در تبصره 2 ماده41 قانون کار، الزام قانون‌گذار پرداخت هزینه‌های خانوارهای کارگری برای تعیین دستمزد است و تبصره1 این ماده مکمل تبصره 2 است که توجه بر روی نرخ تورم دارد.

بازار طلا و سکه همچنان متاثر از افزایش قیمت اونس طلا شاهد انجام معاملات است و قیمت‌ها با نوسانات صعودی همراه هستند.

وزیر علوم در پاسخ به نگرانی برخی روسای فعلی دانشگاه ها در خصوص تغییر مدیریت اظهار کرد: همانظور که گفتم صرف انتصاب در گذشته دلیل تغییر نیست قانون هم تغییر نکرده، اما دولت تغییر کرده و نگاه دولت وفاق ملی است و این وفاق با عقلانیت جناح های سیاسی همراه بوده است.

قالیباف در اظهاراتی بیان کرد: مجلس بر حُسن اجرای قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس نظارت خواهد کرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقدامات برخی کشورهای اروپایی تحت فشار لابی‌های صهیونیست در حالی انجام می‌شود که جمهوری اسلامی مبانی دارد و به هیچ وجه از آن مبانی و اصول فاصله نگرفته و نخواهد گرفت.

با وجود اینکه سازمان هواشناسی کشور برای استان گلستان و چند استان دیگر از روز پنجشنبه (22 شهریور) وضعیت نارنجی اعلام کرده بود، اما هواشناسی گلستان با صدور اطلاعیه‌ای به هشدار زرد بسنده کرد و نتیجه آن کم توجهی به این هشدارها بود.