جمعه 20 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

کشور ایران در منطقه‌ی جغرافیایی خشک قرار دارد. کمبود آب و ریزش باران سبب شده تا بسیاری از ارقام نهال‌های میوه قادر به رشد و نمو نباشند. در راستای حل این مشکل نهالستان رویال نهال بزرگ‌ترین نهالستان ایران پیشنهاد ویژه ای دارد.

سالیوان که در کنفرانس موسوم به استراتژی اروپایی یالتا در کی‌یف صحبت می‌کرد، یک روز پس از دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و کی‌یر استارمر نخست‌وزیر انگلستان، بار دیگر تاکید کرد که هنوز در خصوص رفع محدودیت‌های اوکراین برای استفاده از موشک‌های اتکمز برای حمله به اهدافی در خاک روسیه به یک توافق و تصمیم نهایی دست نیافته‌ایم.

آیت الله جنتی در 25 شهریور سال 1374 به توضیح بهترین روش تبلیغ انقلاب اسلامی پرداخت.

مصوبات یکصد و بیست و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی طی نامه شماره 10/1/6619/ ص مورخ 1403/06/21 توسط رئیس اتاق بازرگانی ایران و دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ابلاغ شد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و دبیر ستاد هماهنگی امنیت غذایی کشور گفت: منابع لازم برای تامین مطالبات کلزاکاران تامین شده و مطالبات گندمکاران نیز تا پایان شهریور پرداخت می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی عنوان کرد: امروز دریای خزر و طی امروز و فردا دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج خواهند بود.

مراسم قرعه‌کشی برای خرید محصولات ایران خودرو روز یکشنبه 11 شهریور ماه برگزار و بخشی از اسامی برندگان 18 شهریور اعلام شد.

بازار سهام در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص کل برای سومین روز معاملاتی متوالی ریزش کرد.

نوری‌قزلجه عضو ناظر هیات رئیسه مجلس بود که با رای اعتماد نمایندگان وزیر جهاد کشاورزی شد.

در پی گفت‌و‌گوهای سران ایران و مصر صبح امروز دو کشور با انعقاد قرارداد تشکیل یک شرکت مشترک کشتیرانی، گام مهمی در راه توسعه بیشتر همکاری‌های اقتصادی برداشتند.

علیرضا محمدی با بیان اینکه آخرین به روزرسانی داده‌های اقتصادی خانوارها در دی‌ماه سال 1402 اتفاق افتاده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار بر این بوده که شهریورماه سال 1403 نیز مرحله بعدی ثبت و اعمال به روزرسانی اقتصادی خانوارها اتفاق بیفتد.

پس از اینترنت دومین مساله‌ای که باید به نحو ملموسی به سوی حل شدن آن حرکت کرد، موضوع زن و جایگاه اجتماعی و حقوق آن است. موضوعی که در مقایسه با رفع فیلترینگ حل آن به نسبت سخت‌تر ولی سود آن بیشتر است. خوشبختانه در دولت جدید هم وزیر زن هست و هم تعداد معاونان و مدیران زن به نحو چشمگیری افزایش یافته‌اند در نتیجه یک گام به جلو برداشته شده است. ولی مساله زنان در ایران و حل آن فراتر از آن چیزی...

ارتش اشغالگر امروز، یکشنبه مدعی رهگیری یک موشک زمین به زمین بر فراز منطقه فرودگاه «اللد» بین تل‌آویو و بیت المقدس شد.

سازمان امداد و نجات کشور اعلام کرد: رگبار و رعدوبرق در مناطق شمالی و مرکزی کشور پیش بینی شده و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

تخصص از رونق افتاد! در شرایطی که نیمی از پشت کنکوری‌ها به امید قبولی در رشته پزشکی داوطلب گروه آزمایشی تجربی هستند و 500 هزار داوطلب بر سر حداکثر 10 هزار صندلی خالی با هم رقابت می‌کنند، به دوره تخصص که می‌رسیم اوضاع زمین تا آسمان فرق می‌کند و بخش مهمی از ظرفیت‌های برخی از رشته‌های دستیاری خالی می‌ماند. رشته‌هایی همچون جراحی‌ها، اطفال، قلب و بیهوشی در سطح تخصص و فوق‌تخصص، کم‌رونق هستند...

امروز قیمت طلا شیب نزولی را تجربه کرده است و ارزش هر اونس طلا به 2,576 (دو هزار و پانصد و هفتاد و شش) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 0.08 درصدی داشته است.